Využite vašu konkurenciu!
Ak sa niekde dá načerpať nová inšpirácia na zlepšovanie, tak je to u vašej konkurencie! Nemám na mysli kopírovať to, čo robia oni. Skôr naopak. Vašim cieľom je byť v niečom lepší alebo iný.
Preskúmajte, ako to robí konkurencia. Ako oslovujú nových zákazníkov? Aké majú dodacie lehoty? Aké služby poskytujú? Ako komunikujú? Poskytujú nejaké špeciálne výhody? Ako sa starajú o existujúcich zákazníkov? V čom sú jej hlavné prednosti? Zahrajte sa na špióna, alebo požiadajte niekoho z vašich známych, aby od konkurencie vyžiadal informácie. Aj cez internet sa dozviete veľa. Ak v niečom zaostávate, tak to zlepšite.
Ale hlavne pouvažujte:
-v čom by ste mohli byť lepší?
-čo by ste mohli urobiť inak?
Nájdite niečo, v čom by ste vedeli vyniknúť, ale čo vás zároveň nebude stáť príliš veľa námahy alebo peňazí navyše. Ak to dokážete, dá vám to právo zapýtať si vyššiu cenu. Pretože ak ponúkate takmer to isté ako konkurencia, tak vám zostáva už len súťažiť cenou. A to asi nechcete. Nemusíte byť lepší vo všetkom. Nájdite si niečo, v čom viete byť výrazne lepší (alebo iní) a toto klientom komunikujte.
Môže to byť produkt, služba alebo nejaký ich parameter, môže to byť váš široký záber alebo naopak špecializácia (čo je väčšinou lepšie), prístup k zákazníkovi, popredajná starostlivosť a podobne. Ak je vaša hlavná prednosť „dodávka do 48 hodín“, tak sa tým netajte, ale „predajte“ to zákazníkovi. Ak sú to viac ako 40-ročné skúsenosti v branži, tiež to využite.
Radšej buďte veľmi dobrí v niečom, ako priemerní vo všetkom! A dajte to zákazníkom dobre o sebe vedieť. Ako príklad môžem uviesť jednu roznáškovú službu kancelárskych potrieb, ktorá mala svoju odlišnosť uvedenú aj na svojich dodávkových autách: „Doručíme do 2 dní alebo to máte zadarmo.“ Potrebuje to niečo viac dodať?
Chcete viac tipov na zvýšenie predaja? |