Vitajte…a dovidenia, pán zákazník!
Dôležitosť prvého kontaktu so zákazníkom ani netreba zdôrazňovať. Najčastejšie o ňom hovorím v súvislosti s telefonátom alebo osobným stretnutím. Ako však zvládate prvý kontakt so zákazníkom, ktorý príde na vašu webovú stránku?
Pri osobnom kontakte máte minútu-dve, ale na webe iba sekundyrozhodujú o tom, či zákazník zostane alebo odíde inam. Preto by ste mali mať veľmi jasno v troch veciach:
Pre koho hlavneje váš web určený?
Čo chcete, aby váš návštevník na webe urobil?
Ako ho k tomu privediete?
Choďte teraz na vašu firemnú webovú stránku a podrobte ju skúške uvedenými troma otázkami. Zatiaľ počkám na linke 🙂
Na čo ste prišli?
Ak ste si spokojne odfúkli, tak vám gratulujem! Lebo keď tieto otázky kladiem podnikateľom, tak väčšinou na ne ani nevedia odpovedať…
Ak je to aj váš prípad, váš web je pravdepodobne ako obchod na hlavnom námestí, do ktorého zákazník síce vojde, ale vzápätí odchádza. „Ďakujem, len sa pozerám…“ A čo je ešte horšie, neplánuje sa vrátiť.
O marketingu nepíšem často. Ale moje každodenné pozorovania z návštev rôznych webov ma utvrdzujú v troch veciach, ohľadne ich prevádzkovateľov:
- netušia, koľko biznisu im zbytočne odchádza ku konkurencii,
- nevedia, ako svoju webstránku správne marketingovo využiť,
- je im jedno, či im cez web nejaký biznis príde alebo nie.
Do ktorej kategórie patríte VY?
Aj to je dôvod, prečo som sa takmer po roku rozhodol znovu zopakovať seminár „Nízkorozpočtový marketing“. Tentokrát aj so špeciálnym hosťom, odborníkom na internet marketing Mirom Veselým. Seminár vám dá návod ako robiť marketing, ktorý funguje a nestojí skoro nič. Viac info
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 princípov úspešného predaja“. Okrem toho ďalšie pravidelné tipy na zvýšenie predaja, zasielané LEN zaregistrovaným čitateľom. (Registrácia je zdarma.)
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 princípov úspešného predaja“. Okrem toho ďalšie pravidelné tipy na zvýšenie predaja, zasielané LEN zaregistrovaným čitateľom. (Registrácia je zdarma.)
Chcete viac tipov na zvýšenie predaja? |
Pravda. Ešte by som doplnil, že hoci je na webe dosiahnutie cieľa vyriešené, častou chybou je veľa rozptyľujúcich prvkov. Je to ako množstvo dopravných značení, tabúľ a zbytočných čačiek-mačiek v Bratislave 🙂
…a ak nepredávam zrovna spodné prádlo alebo erotické pomôcky, chybou je tiež držať sa klamného hesla: sex predáva. http://kuriatko.com/sex-predava-hlupost/ (pán Martin, dúfam, že ma nescenzúrujete ako reklamu, hádam je to k veci) …
V Google Analytics treba nájsť „bounce rate“ (miera odchodov) a hľadať dôvod. Často je to práve to rozptýlenie (či už sex alebo snaha o dosiahnutie množstva cieľov naraz).