9. januára 2012

Toto bol najhorší obchodný telefonát v histórii…

Vitajte v novom roku! Pôvodne som mal pre vás nachystaný iný článok, ale pred chvíľou som dostal jeden telefonát. Právom mu patrí prívlastok „neuveriteľ- ný“. Preto som mu dal pred- nosť. Pokúsim sa vám ho aspoň približne zreprodu- kovať.

Ľutujem, že sa mi ho nepodarilo nahrať. Vopred sa ospravedlňujem mládencovi z toho telefonátu, ak si to tiež prečíta. Ale myslím, že sa mu tento komentár zíde. Bol to totiž absolútne najhorší obchodný telefonát, aký som kedy dostal…

„Pán Mišík? Ešte stále podnikáte v Bratislave?“ – Touto otázkou síce získal moju pozornosť, ale bohužiaľ nijako nesúvisela s ďalším obsahom telefonátu.
„Chcem s vami hovoriť ohľadne burzových obchodov…“ – Tu som ho chcel zastaviť, ale bol som zvedavý, čo bude ďalej. Viete, profesionálna deformácia.  Takto to išlo ďalej…

Určite poznáte automobilku BMW. Nedávno robila výhľad na ďalšie obdobie a vyzerá to veľmi dobre. Vybudovala novú fabriku v Maďarsku a ide na trh uviesť nový model XY a bla-bla. Myslíte, že ich akcie poklesnú? Nie, pôjdu hore. Odhadujem, že pri bla-bla (použil nejaké burzové výrazy) ich akcie porastú o 10%. Pri vývoji bla-bla (zase burzové výrazy) to znamená zhodnotenie až o X%. Oplatí sa do toho investovať. My vám otvoríme účet na stránke XY, kde si pošlete hotovosť a môžete obchodovať. Vieme sa na začiatok baviť o 20.000 €?“

Čo?! To ma už dorazilo úplne, tak som mladíkovi povedal, že do burzových obchodov neplánujem investovať. Nezaskočilo ho to, pretože hneď „zakontroval“: „A vy poznáte iný spôsob, ako za pár týždňov zarobiť 50%? Môžete si sám určovať do čoho investujete, môžete aj do ropy a bla-bla, kedykoľvek si môžete vaše peniaze aj vybrať, ak kliknete na Vybrať finančné prostriedky, alebo previesť na inú menu…“ a nasledoval výpočet ďalších neodolateľných výhod investovania tisícov Eur cez telefón.

Po mojom ďalšom odmietnutí to už vzdal, ale iba zdanlivo. Posledným klincom do rakvy totiž bola poznámka: „Ak by ste náhodou zmenili názor, pošlem vám e-mailom nejaké info. Možno si otvoríte oči a potom aj investičný účet.Podáte mi prosím niekto pohár vody? Ale ja vydržím veľa, tak pri diktovaní mojej mailovej adresy (zaujíma ma, čo to bolo za firmu): „Martin zavináč Akopredavať, píše sa bez mäkčeňa…“ mi dal ranu z milosti: „Viem, nie som predsa retard!“

Nie som si istý, či to nebol len nejaký žart. Lebo to bola naozaj silná káva. Som naozaj šokovaný, že niekto dovolí, aby jeho ľudia takto telefonovali. Ak robíte predaj po telefóne, nahrajte sa a vypočujte si to. Ak by vám niekto tým štýlom zavolal, ako by ste sa cítili? Aj pri telefonovaní ide o komunikáciu medzi ľuďmi. Rozprávali by ste sa takto s vašim blízkym priateľom? Ak nie, nehovorte tak ani so zákazníkmi. Nezaslúžia si to, sú to tiež ľudia.

Predaj po telefóne je asi najťažší predaj, aký poznám. Ale tiež má svoje pravidlá a nemusí nutne znamenať „hon na zákazníka“. Hlavne vo firme, ktorá chce mať dlhšiu životnosť ako len jednu telefonickú kampaň…

(Konkrétne tipy ako správne osloviť a dohodnúť si stretnutie s novým zákazníkom po telefóne preberám na prednáške „Techniky telefonovania“)
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 princípov úspešného predaja“. Okrem toho ďalšie pravidelné tipy na zlepšenie predaja, zasielané iba registrovaným čitateľom. (Registrácia je zdarma.)

Chcete dostávať aj ďalšie praktické tipy na zlepšenie predaja? Zadajte Váš e-mail a budete ich dostávať 2-3x mesačne vo forme newslettera priamo do Vašej schránky. Z odberu sa môžete samozrejme kedykoľvek odhlásiť.

20 komentárov

  1. Mě volal jeden taky 🙂
    Jelikož se o tyto investice sám zajímám a navíc jde o konkurenci, jelikož dělám investice do nemovitostí (www.realityinvesting.sk), tak jsem se s ním pustil do řeči. Ačkoliv to podle něj bylo 100% jisté, o nějakých zárukách samozřejmě nechtěl nic slyšet.. Taky velmi zaperlil: Když jsem mu nabídl 2 tis. EUR na zkoušku, prohlásil, že to nestojí za řeč, že to utratí běžně s přítelkyní za večeři 🙂
    Důležitější ale je, že když jsem si je prověřil, tak jsem zjistil, že tu firmu založili po té, co majitelům národní banka zakázala činnost původní firmy za nadměrné obchodování! (obchodování ne v zájmu klienta, ale aby získali co nejvíce poplatků)

  2. Prajem pekný deň, článok sa mi veľmi páči. S manželom už 4 roky sa živíme aj predajom cez telefón a niekedy tiež žasnem, čoho všetkého sú schopní ľudia na druhom konci linky 🙂 Aj tí, ktorých oslovujeme, aj tí, ktorí volajú nám. Priznám sa, niekedy sa nečudujem, keď človek, ktorý mi zavolá a ponúka rôzne služby a tovar len unaveným hlasom prečíta text, ktorý už pravdepodobne vie naspamäť a pritom myslí na to, aby mu skončila pracovná doba, alebo mohol urobiť ďalšiu fajku ako znak zvládnutia ďalšieho telefonátu. Prípady, aký ste opísali vyššie sa nám stávajú tiež.. Ja sa nesmierne teším, že predaj cez telefón robíme doma, na živnosť a teda pracovnú dobu aj oslovených si vyberáme sami a predávame služby našej firmy. Aj keď sme pracovali pre inú spoločnosť, vždy sme mali na pamäti, že svojim prejavom prezentujeme spoločnosť, pre ktorú pracujeme.. A žiaľ, na to niekedy zabudnú tí, ktorí zamestnajú telefonistov – brigádnikov..

  3. Dobrý deň, všetkým čitateľom ako aj Vám pán Mišík, želám úspešný a zdravý rok 2012.
    Takéto telefonáty som mal minulý rok zrejme od rovnakej skupinky burzových maklérov. Vždy som ich zdvorilo vypočul a keď som nesúhlasil dostal som rany výčitiek do ucha ako zo samopalu. Že či viem o aké výnosy prichádzam a čo všetko stratím. Tieto telefonáty boli stále častejšie, až som si musel nastaviť meno účastníka na : nedvíhať! Aké bolo moje prekvapenie keď sa mi rovnaký človek začal ozývať stále z iného telefónneho čísla. Akonáhle som mu prestal dvíhať jeho mobil vyvolával z ďalšieho. To je priam neznesiteľné až otravné. Platí na nich len jednoduché ďakujem neprosím, akýkoľvek minimálny záujem o informácie bol len spúšťač ďalších a ďalších vyratúvaní čo všetko získam alebo stratím ak s nimi neuzavriem obchod. Fakt učebnicový príklad ako to nerobiť. No ale tak ako píšete niekto raz podľahne a investuje, ale žalúdok na také jednanie by som nemal ani pri nepriateľovi. Rado

  4. Dobrý deň, presne takúto mám skúsenosť … len to bol chlapík vraj niekde z Ázie…tiež som bol zvedavý ako to vypáli no podarilo sa mu zakončiť ešte lepšie, keďže som mu nakoniec povedal že investovať nemám záujem on mi na to vravel, že či mám vôbec predstavu o tom koľko stojí jeho hodina práce a že som ho vlastne ja práve okradol o čas. BLÁZON

  5. Skvelý postreh pán Mišík:) Trafili ste ho presne, akoby som ho mal „na uchu“. Tiež mi tento typ telefonátu občas pozdvihne náladu 🙂 Je zaujímavé, že hoci som sa ho naposledy pýtal na iné veci, odpovede boli presne také, ako ste to napísali vy. Asi majú manuál, podľa ktorého idú ako roboti. Alebo sú o sto rokov pred nami a všetkým nám už dávno volá predajca-robot :))
    Všetko dobré v roku 2012 Vám aj Vašim čitateľom

  6. Tiež neverím, že niekto na takýto telefonát skočí. Je to v každom prípade chyba ich manažmentu, ktorý nevypracuje lepší text telefonátu a nekoučuje svojich obchodníkov počas telefonovania. Vtedy by sa toto nemohlo stať. Mám len jedno vysvetlenie-že na určitých ľudí takýto štýl telefonátu funguje a aj keď málo, ale predajú. Ak je to len smiešnych 20.000 Eur na jedného, tak im možno stačí spraviť jeden obchod za mesiac a vyplatí sa im to. Iné vysvetlenie nemám…

  7. tychto burzovych predajcov, co zacinaju na „smiesnych“ 20.000 EUR rovno skladam…
    rad by som aspon raz stretol cloveka, ktori sa na to chyti a aj realne do nieco zainvestuje.

  8. Zdravím pán Mišík. Som veľmi rád, že ste uverejnili tento článok, zhodou okolností som ráno dostal presne ten istý telefonát:) Keďže taktiež ako vy, robím školenia obchodníkov, odolám prvotnému „ďakujem, dovidenia“ a pozorujem chyby, ktoré obchodník robí. Veľmi pekne ste ich vo svojom článku zachytili. Musím povedať, že niekedy sa musím veľmi ovládať, aby som len nepoložil, pretože tieto telefonáty idú za sebou ako na bežiacom páse. Snáď sa z vášho článku niečo ľudia, ktorí predávajú po telefóne, poučia. Ale moc optimistický v tom nie som:) Prajem veľa zdaru

Pridaj komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *

Odoslať komentár

Zdieľať článok
Facebook
X
LinkedIn

Chcete zlepšiť predaj vo vašej firme?