Štyri tipy ako začať prezentáciu správne.
Prezentovanie je nevyhnutnou súčasťou práce obchodníka alebo manažéra. Pre úspech Vašich pre- zentácií je veľmi dôležité, okrem iného, ako vašu prezentáciu začnete. Tam si vás totiž poslu- cháči „zaradia“: bude to pre nás prínosné alebo ďalší „uspávač hadov“?
Pár tipov, ako začať správne:
- kým začnete hovoriť, nadviažte s prítomnými očný kontakt. Inak budú mať pocit, že je medzi vami „neviditeľná“ bariéra.
- nebuďte príliš vážni, skúste na tvári vylúdiť malý úsmev. Budete pôsobiť ľudskejšie. Úsmev roztápa ľady.
- vždy uveďte, z čoho vychádza vaša prezentácia- či z predošlého stretnutia, zo zaslaných požiadaviek, z analýzy situácie vo firme ap. Takto navodíte pocit, že „nevaríte z vody“, ale prezentácia sa bude týkať priamo ich. Pre vzbudenie záujmu je to veľmi dôležité.
- v úvode vždy povedzte, čo je cieľom vašej prezentácie. Od začiatku by malo byť jasné, kam smerujete, čo chcete dosiahnuť. Inak poslucháči nebudú vedieť, z akého uhla majú obsah hodnotiť. Ak je to obchodná prezentácia, nebojte sa zákazníkovi v úvode povedať: „… aby ste sa vedeli na záver rozhodnúť, či budeme pre vás vhodným dodávateľom.„
To je len pár tipov, ako môžete urobiť vašu prezentáciu profesionálnejšie a dosiahnuť tak želaný výsledok. Oveľa viac ich dostanete na prednáške „Ako si pripraviť účinnú prezentáciu“. Viac informácií tu.
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 zákonov úspechu v predaji“ (vo formáte PDF) a ďalšie praktické tipy na zlepšenie predaja, určené len pre registrovaných čitateľov. Registrácia je zdarma.
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 zákonov úspechu v predaji“ (vo formáte PDF) a ďalšie praktické tipy na zlepšenie predaja, určené len pre registrovaných čitateľov. Registrácia je zdarma.
Chcete viac tipov na zvýšenie predaja? |
Osobne pri obchodovaní používam aj tzv. prelomenie ľadov. Spomeniem im niečo nezáväzné, na odľahčenie situácie. Napríklad, že je to pekná budova, sídlite tu už dlho? je Vaša? Ak je problém so zaparkovaním, tak s úsmevom poviem, k Vám je problém sa dostať. 🙂
Samozrejme, aj keď je to trošku negatívne, vždy sa to dá s úsmevom a pozitívne podať.
A plno ďalších príkladov, aby sme mohli začať konverzáciu v pohode.
Všimol som si, že potom je človek uvoľnený a vidí, že prišiel „obyčajný“ človek.
Presne tak, Tomáš. Zákazníci nechcú komunikovať s predajcami, chcú komunikovať s normálnymi ľuďmi ako sú oni…
Jednoduché a veľmi funkčné – keď by som toto poznal v minulosti pri prezentácií na hodinách angličtiny :-)))