Techniky telefonovania
Potrebujete si dohodnúť obchodné stretnutia, a odmietajú vás ako na bežiacom páse?
A
Konečne sa odhodláte, vezmete do ruky telefón a vytočíte číslo. A už po niekoľkých sekundách vás zákazník odbije, že už svojho dodávateľa má, alebo že o váš produkt nemá záujem.
Prinajlepšom vás požiada, aby ste mu poslali informácie e-mailom. A takto sa to opakuje niekoľko krát za sebou.
Výsledok? Zavolali ste 10 ľuďom a nikto z nich sa nechcel stretnúť. „Nemá to zmysel!“, vzdychnete si a idete robiť niečo iné…
Je to pochopiteľné – ak vás v telefóne opakovane odmietajú, tak sa do toho veľmi nehrniete.
Na chvíľu sa vám síce uľaví. Ale vzápätí si uvedomíte, že inú možnosť nemáte – nové obchodné príležitosti za vami samé neprídu. A celý príbeh začína odznova…
Asi aj preto drvivá väčšina predajcov, s ktorými som o tom hovoril, považuje za svoju najťažšiu úlohu práve telefonovanie na studené kontakty a dohadovanie si stretnutí. Máte to tiež podobne?
Jedno je ale fakt – telefonovanie MÔŽE byť účinným nástrojom ako sa dostať k novým obchodným príležitostiam. Má to však jeden háčik…
Treba vedieť, ako správne telefonovať!
Takmer 10 rokov som sa nedostal na osobné stretnutie inak ako cez telefón (cold-cally). Takže viem, o čom hovorím. Aj ja som zažil na vlastnej koži stovky odmietnutí a sklamaní. Ale nevzdal som to – hľadal a testoval som nové prístupy. A začalo to fungovať!
Dovolím si tvrdiť, že ak voláte na správne kontakty a robíte to ako sa má, mali by ste mať úspešnosť dohodnutých stretnutí aspoň 30-40% (3-4 dohodnuté stretnutia z 10 telefonátov). Ak je to menej, niečo robíte zle – tým hlavným dôvodom, prečo vás toľko zákazníkov odmietne, nie je ani tak ich nezáujem, ale spôsob akým telefonujete.
Nejdem vám tvrdiť, že si telefonovanie obľúbite. Ani vás balamutiť tým, že je to iba hra čísel a s každým „Nie“ ste bližšie k „Áno“. Ale viem vám sľúbiť, že ak si to v hlave správne upracete a nastavíte si telefonát podľa mojich odporúčaní, nielen že telefonovanie bude pre vás oveľa menšia „trápenka“, ale dohodnete si aj viac stretnutí.
Témy školenia „Techniky telefonovania“:
- Ako sa vnútorne nastaviť, aby ste nemali z telefonovania blbý pocit?
- Prečo nie je dobré dať si za cieľ dohodnúť stretnutie?
- Akú štruktúru by mal mať studený telefonát?
- Čo nehovoriť, aby ste si nezabuchli dvere pred nosom?
- Ako vzbudiť záujem a odlíšiť sa už na začiatku hovoru?
- Ako sa vyhnúť námietkam: „Nemám záujem“ a „Už máme dodávateľa…“?
- Ako zvýšiť ochotu zákazníka stretnúť sa s vami?
- Ako správne reagovať na námietky a odmietnutia?
- Aký plán B a C zvoliť, ak sa zákazník nechce stretnúť?
- Čo urobiť, ak zákazník chce najprv poslať info e-mailom?
- Čo je to metóda „trójskeho koňa“ a ako ju použiť?
- Ako vyhodnocovať úspešnosť telefonátov?
- Ako využiť pri vyhľadávaní nových zákazníkov sociálne siete?
Vysvetlíme si teóriu, uvediem veľa príkladov, ale hlavne – na školení si vypracujete svoj vlastný Manuál na telefonovanie. Už na druhý deň ho môžete začať používať. Okrem toho si všetko aj nacvičíme, takže budete pripravení na väčšinu situácií, ktoré môžu počas telefonátov nastať.
Po tomto školení si dohodnete nielen viac stretnutí, ale budete pri tom oveľa viac v pohode 🙂
Cieľová skupina: Školenie je určené pre obchodníkov (primárne B2B), ktorí aktívne oslovujú nových zákazníkov.
Nie je vhodné pre pracovníkov zákazníckych liniek, help-deskov, ani pre obchodníkov predávajúcich po telefóne (na to viem urobiť špeciálne školenie).
Čo hovoria absolventi?
„Bola to výborná voľba absolvovať školenie s pánom Mišíkom – bolo naozaj veľmi inšpiratívne. Jeho prístup bol veľmi ľudsky a ústretový. Výsledkom je ucelená štruktúra akvizície, správne formulované otázky a v konečnom dôsledku aj viac dohodnutých stretnutí.“ (M.Novotný, Rehák interiér)
„Toto školenie mi dalo nový pohľad na to ako osloviť nových zákazníkov…“ (V.Hudy, CONTINEO s.r.o.)
„Pre mňa bolo najväčším prínosom počuť to všetko ako celok. Spolu to dáva zmysel a je zaujímavé, ako s a s telefonovaním dá vyhrať a vyťažiť z toh čo najviac.“ (N.Rybárová, Prominent real)
„Školenie mi veľmi pomohlo zistiť ako správne telefonovať a zaujať zákazníka.“ (V.Vytřísalová, SEPS a.s.)
„Veľmi nápomocné, s mnohými praktickými príkladmi. Získala som nový pohľad na to, čo znamená byť obchodník.“ (L.Arad, GALIJA Color s.r.o.)
„Vynikajúce, výborne systematicky spracované, názorné príklady, priame riešenia, veľmi inšpiratívne a podnetné. Okamžite aplikovateľné do praxe.“ (M.Timko, A KONZULT)
„Odhalenie chýb v telefonovaní. Nový pohľad, postoj k telefonovaniu, pochopila som, čo je cieľ.“ (M.Pflieglerová)
„Celý seminár bol pre mňa veľkým prínosom, školenie na na vysokej profesionálnej úrovni, veľa praktických príkladov, určite si z toho veľa odnesiem…“ (E.Sedláková, PSS a.s.)
„Líbilo se mi to.“ (Ivo Toman, TAXUS Int.)
„Ukázalo mi to aké najčastejšie chyby pri telefonovaní robím, ako sa ich viem vyvarovať a hlavne nebudem vidieť v telefonovaní strašiaka, ale príležitosť otvoriť si dvere k novým kontaktom s úplnou ľahkosťou.“ (J.Kondor, NOVEKON s.r.o.)
„Dobrá, výborná prednáška, množstvo praktických info – presné scenáre, zvládanie námietok.“ (M.Kyselica, WEBOVIA)
„Pomohlo mi to vo vytvorení štruktúry telefonátu. Začala som telefonáty vnímať inak ako doteraz…“ (M.Kazičková, MK training s.r.o.)
„Výborný návod ako efektívne telefonovať so zákazníkmi, ako ich zaujať a dosiahnuť s nimi osobné stretnutie…“
(J.Reháková, Nábytok R STUDIO)
„Školenie bolo pre mňa veľkým prínosom. Mám väčšiu chuť do práce, dokonca telefonovanie už neberiem ako zlú povinnosť. Začala som to brať pozitívne, v podstate sa s tými ľuďmi idem len porozprávať za účelom, že im môžem pomôcť. Výsledok sa mi ukazuje v tom, že dohodnem 2-násobne viac stretnutí ako pred školením. Čiže ešte raz by som sa Vám chcela poďakovať.“ (N.Čvirigová, CSM Monitoring s.r.o.)
„Skvelý pocit, ukázalo mi to cestu, po ktorej chcem ísť. Zmenil sa môj pohľad na kvalitu telefonátu. Celé školenie sa mi veľmi páčilo…“ (S.Pasierbová, ProSight)
„Po tomto školení je pre mňa telefonovanie hrou.“ (I.Hellebrand, ALFOPA s.r.o.)
Kedy a kde:
17.10.2023 B.Bystrica (voľné miesta: 2)
Trvanie: 9.30-16.00 hod.
Cena: 220 € bez DPH (v cene sú zahrnuté aj materiály a občerstvenie počas školenia, obed v cene nie je)
Zľava: ak sa prihlásite aj na školenie Techniky moderného predaja, dostanete na obe školenia zľavu 20 €.
Garancia: tak ako pri všetkých mojich školeniach, ak nebudete s výsledkom školenia spokojní, vrátim vám peniaze v plnej výške. Bez akýkoľvek otázok. Takže – buď si dohodnete viac stretnutí, alebo to máte zdarma 🙂
a
a
Teším sa na stretnutie s vami!
Martin Mišík (lektor školenia)
P.S. Máte ku školeniu nejaké otázky? Chcete ho urobiť uzavretou formou iba pre váš obchodný tím? Píšte, volajte 0905 470 869 🙂