Ako viesť obchodný tím
Ako dosiahnuť, aby vaši obchodníci nielen „pohli zadkom“, ale aj viac predávali?
Ak máte v tíme samých schopných a motivovaných predajcov, tak je to jednoduché – na začiatku mesiaca im stanovíte plán a na konci vám nahlásia jeho splnenie. Nič netreba riešiť a všetci sú spokojní 🙂
Ale čo ak takýchto ľudí v tíme nemáte?
Vtedy to už také ľahké nie je (hlavne ak predajcov nemáte denne na očiach). Ak nie sú očakávané výsledky, kde je problém?
Obchodníci sa nesnažia dosť a je problém s ich motiváciou? Alebo majú medzery v predajných zručnostiach a treba ich to naučiť? Alebo je chyba vo vás? Viem, že takéto a podobné otázky vám denne behajú hlavou. A viem aj to, že nájsť odpoveď nie je jednoduché…
Za viac ako 12 rokov praxe v malých a stredných firmách som zistil, že predajcovia sú iba jednou časťou rovnice. K dobrým výsledkom okrem samotných obchodníkov potrebujete aj správne nastavený proces a adekvátne vedenie ľudí.
Ak trojuholník obchodníci – proces – vedenie u vás nie je v ako-takej rovnováhe, ani špičkový obchodník vás dlhodobo nevytrhne (spoliehať sa totiž na jedného šampióna je pre firmu príliš veľké riziko).
Zo skúsenosti viem, že odpovede sa ukrývajú v každej z týchto troch oblastí. Kde ale začať? Ktoré opatrenia urobiť ako prvé, aby ste nenarobili ešte väčšiu škodu? A ak u niekoho veci fungujú, ako to podporiť a postarať sa, aby to tak zostalo aj naďalej?
O tom je školenie: Ako viesť obchodný tím – ako nájsť rezervy a ako to celé nastaviť a manažovať tak, aby ste z vášho existujúceho tímu dostali lepšie výsledky.
Nebudem vás zaťažovať teóriami. Žiadne omáčky – budeme hovoriť o tom, čo ako vedúci obchodného tímu máte a nemáte robiť.
Program školenia:
- Čo je hlavnou úlohou vedúceho predaja?
- Ktoré faktory najviac ovplyvňujú obchodný úspech firmy?
- Ako by mal byť správne zadefinovaný proces predaja?
- Na čo si dať pozor pri výbere nových predajcov?
- Ako čo najskôr priviesť k výkonom “nováčika”?
- Ako nastaviť individuálne ciele a plány predaja?
- Čo a ako treba u obchodníkov merať a sledovať (reporting)?
- Ako včas predvídať a zabrániť poklesu výkonov?
- Ako zabrániť plytvaniu obchodnými príležitosťami?
- Ako nastaviť odmeňovanie, aby bolo spravodlivé aj motivačné?
- Ako zistiť, či vaši obchodníci už narazili na svoj výkonnostný strop, alebo či ešte majú rezervy?
- Ako nájsť a odstrániť príčinu nízkej výkonnosti u jednotlivcov?
- Koľko šancí dávať slabému obchodníkovi?
- Čo robiť, ak najlepší obchodník začne mať svoje “vrtochy”?
- Ako reagovať, keď vám obchodníci tvrdia: “Nedá sa…”?
- Ako vyzerá „životný cyklus obchodníka“ a ako s ním pracovať?
- Aké sú najčastejšie chyby a prešľapy u obchodných šéfov?
Na školení vás naučím používať 9 manažérskych nástrojov, ktoré vám pomôžu váš tím lepšie riadiť. Ukážem vám, ako sa mi za 2 mesiace „externého“ šéfovania obchodného tímu v jednej firme podarilo s obchodníkmi prekonať ich historický rekord v predaji a za 4 mesiace takmer strojnásobiť predaj. A ako v inej firme iba jeden z týchto nástrojov priniesol takmer 30% nárast obratu…
Bonus: s obchodníkmi chodievam aj na obchodné stretnutia a pozorujem ich v akcii. V skratke vám popíšem 7 najčastejších chýb, ktoré som za tie roky odpozoroval. Aby ste vedeli, na čo si máte „posvietiť“, pretože väčšinu z nich asi robia aj vaši ľudia. (Stačí jedna chyba a obchodník príde o obchod. Preto len táto téma sama o sebe stojí za to, aby ste prišli!) Pozor – mnohí vedúci predaja žijú v ilúzii, že ak niekto predáva dlho, tak to robí správne. Veľký omyl!
Výsledok školenia: majiteľ firmy alebo šéf predaja, ktorý vie, kde má v obchodnom tíme rezervy, vie ako má predajcov riadiť a dokáže ich priviesť k vyšším a stabilnejším výkonom.
——————————————————————————–
Ukážka zo školenia:
Hodnotenia účastníkov:
“Praktické, názorné informácie, okamžite aplikovateľné, bez zbytočných omáčok. Inšpirujúce a podnetné.” (M.Timko, A KONZULT)
“Dnešné školenie mi úplne zmenilo pohľad na vedenie ľudí a otvorilo mi oči hlavne v tom, čo som zanedbával.” (M.Haring, Direct Real)
“Zistil som určité chyby, ktoré robím v hodnotení predajcov a riešení problémov. Získal som pár dobrých nástrojov. Zaujal ma životný cyklus obchodníka – u nás sa vyskytuje.” (O.Baláž, BMP Services s.r.o.)
“Jasne a zrozumiteľne zhrnutá štruktúra základných vedomostí pri riadení tímu. Jednoduchosť a správne znalosti sú základom pre úspech. (P.Kováč, WINFIN)
“Už viem, akým smerom sa posunúť.” (J.Popaďák, CSM s.r.o.)
“Našiel som dobrú formu hodnotenia a motivácie mojich obchodných zástupcov.” (V.Bednárik, BELUMI Pumpy s.r.o.)
“Uvedomenie si fungovania niektorých vecí. Pomenovanie problémov a zároveň získanie návodov ako na to.” (B.Šlosárová, KALYPSO s.r.o.)
———————————————————–
Pre koho je školenie vhodné? Pre majiteľov firiem, manažérov a vedúcich obchodných tímov, ktorí chcú od svojich obchodníkov lepšie výseldky. Školenie nie je určené pre „radových“ predajcov.
Cena školenia: 279 € (334,80 s DPH)
Zvýhodnená cena: 249 € (298,80 € s DPH) ak ste sa už v minulosti zúčastnili niektorého z mojich školení.
Termín: 28.4.2016, B.Bystrica
Garancia nulového rizika: ak máte pochybnosti, či je školenie pre vás vhodné a či to budú pre vás použiteľné informácie, príďte sa najprv presvedčiť – zúčastnite sa prvej polovice školenia ZDARMA ako ochutnávky a až potom sa rozhodnete, či chcete zostať alebo nie. Ak zhodnotíte, že školenie vám nič nedáva, nebudem vám nič účtovať. Takže – buď dostanete pre vás hodnotné informácie, alebo to máte zdarma (túto možnosť prosím označte v prihláške).
Hodnotenia účastníkov:
“Výborné. Dnes som sa dozvedel veľa motivujúcich informácií, ktoré môžem aplikovať vo svojej práci. Toto školenie ma reštartovalo k tomu, aby som so svojimi kolegami dosahoval ešte lepšie výsledky.” (J.Michalko, SOS electronic s.r.o.)
“Prehľad o ideálnom postupe pri riadení obchodného tímu. Utvrdenie o správnosti niektorých mojich postupov, nový pohľad na vedenie obch.tímu a meranie ich výsledkov, vypichnutie naozaj toho dôležitého+pohľad zo strany obchodníkov.” (D.Berčeniová, Lugera&Maklér s.r.o.)
“Predčilo to moje očakávania. Od založenia spoločnosti som riadila firmu zo starých skúseností…” (M.Rusnáková, A-FIN ADVICE)
“Z Vášho školenia využívam veľa vecí. Výsledky sa už dostavili. Dala som si za cieľ, že prijmem 3 ľudí, čo sa mi aj podarilo splniť. Takto budem pokračovať ďalej… Taktiež sa mi osvedčili osobné pohovory, meranie výkonov, realizujem rôzne súťaže. Ďakujem, Vaše rady sú jednoduché a rýchlo použiteľné.”(H.Ivanová, Prvá stavebná sporiteľňa, a.s.)
“Na základe školenia zavedieme nové postupy do práce s obchodníkmi. Získanie nových dát, ktoré nám dokážu analyzovať aktuálny stav obchodníka.” (M.Cako, MediaTech CE a.s.)
Príďte si porovnať skúsenosti a načerpať inšpiráciu, ako zlepšiť výsledky vášho obchodného tímu!
Teším sa na stretnutie s vami.
Martin Mišík