Ako už tradične, aj tento rok som sa bol pozrieť na Conecu. Len tak, z profesionálnej zvedavosti. Chcel som vidieť, či sa predajcovia oproti minulému roku o niečo zlepšili. Takže tak trochu mystery-shopping…
Skóre z minulého roku: z 15 návštev stánkov si odo mňa iba JEDEN predajca vypýtal kontakt. Ostatní len prezentovali a rozdávali prospekty. Veľmi smutné. A ako dopadol tento rok?
Z podobného počtu návštev si odo mňa kontakt nevypýtal NIKTO!!! (Nepočítam návštevy, kde som sa len pristavil. Počítam iba také návštevy, kde som s predajcom osobne hovoril.) Takže katastrofa.
Stále nemôžem uveriť tomu, že firma zainvestuje niekoľko tisíc Eur do účasti na výstave a personál na stánku si od záujemcov nepýta ani len kontakt! (Aby som nekrivdil, videl som to robiť v stánku firmy Chytraizolacia.sk.)
Ak čítate tieto riadky a ste vedúcim predaja alebo obchodným šéfom, nemajte mi to za zlé-je to vaše „maslo“! Okrem prípravy stánku, propagačných materiálov a pozvánok ste zabudli na najdôležitejšiu súčasť výstavy, na váš PERSONÁL.
Vysvetlili ste mu, že hlavným cieľom účasti na výstave je (hneď po uzatváraní objednávok) ZÍSKAVANIE KONTAKTOV na potenciálnych záujemcov? Ak sa u vás niekto zastavil a dokonca osobne hovoril s vašim predajcom, musel mať na to dôvod.
Ako zhodnotíte, aký mala výstava pre vás efekt? Podľa toho, koľko letákov ste rozdali? Leták za vás prácu neurobí. Ale ak máte kontakty, vaši predajcovia áno. Mnohí návštevníci vášho stánku nakoniec niekde kúpia. Ak nemáte kontakty, ako sa postaráte o to, aby to bolo u vás?
Keď sa budete znova chystať na výstavu, dajte mi vedieť. Spravím pre vašich predajcov tréning „Ako komunikovať a pýtať si kontakty na výstave“. Alebo im to vysvetlite vy.
Nechať záujemcu odísť bez získania kontaktu je totiž v dnešnej, nie celkom priaznivej situácii, doslova SABOTÁŽ. Či máte na to iný názor?
——————————————————–
17 komentárov
Dakujem za radu.