Príležitosť hľadajte tam, kde je!
V predošlom článku som písal o zmene v prístupe. Dnes sa na zmenu pozriem z iného hľadiska. Často od predajcov počúvam, že zákazníci menej kupujú. Je to pravda. Ich priority sa zmenili. Možno viac šetria peniaze. Ale stále budú kupovať NEJAKÉ produkty a služby.
Potreby zákazníkov sa tiež zmenili. Nemá zmysel tlačiť na predaj niečoho, čo zákazníci teraz nepotrebujú. Predávajte im to, čo práve teraz potrebujú! Viete ako sa zmenili potreby vašich zákazníkov? Aké NOVÉ potreby majú? Aký iný produkt alebo službu by ste im mohli predať na vyriešenie týchto potrieb? Akým iným spôsobom by ste mu ich mohli dodať? Majte oči a uši otvorené a pýtajte sa!
Príklad: Ste finančná inštitúcia a máte klienta, ktorý dlhé roky využíva vaše úverové produkty. Momentálne však nechce žiaden nový úver čerpať. Biznis mu až tak nejde. Ale v poslednej dobe má veľa neplatičov! V tom prípade mu ponúknite službu vymáhania alebo odkupu pohľadávok. Ak takú službu nerobíte, nájdite si partnera, cez ktorého túto službu dodáte za províziu.
(To je len vymyslený príklad. Nepohybujem sa vo finančnej branži, tak neviem, či tento príklad je reálny alebo nie. Len som chcel ukázať spôsob, akým by ste mohli uvažovať.)
Váš zákazník pravdepodobne rieši nové problémy a má preto nové potreby-to je príležitosť, kde sa oplatí hľadať! O niektorých ľuďoch sa hovorí: „Kam vietor, tam plášť.“ My to zmeňme na: „Kam potreby vášho zákazníka, tam vy.“
Chcete viac tipov na zvýšenie predaja? |