Prečo sa prestalo dariť alebo malá lekcia jachtingu.

Publikované v kategórii Manažment predaja, Plánovanie predaja od dňa 19. júna 2012 4 komentáre

Ak niekto má v predaji výsledky a potom sa dostane s výkonmi dole, má to iba dve možné príčiny.

Na vysvetlenie použijem prirovnanie k jachtingu (práve som sa vrátil z týždňového výletu na jachte, tak to mám ešte v živej pamäti 🙂

Ako teda súvisia produktivita v predaji a jachting?

Ak máte pri určitom vetre nastavené plachty a kormidlo a náhle sa zmení vietor, musíte okamžite zareagovať a korigovať to. Buď kormidlom alebo zmenou plachiet. Inak spomalíte, alebo sa dostanete do príliš veľkého náklonu.

Naopak-ak máte stabilný vietor a napriek tomu urobíte zmenu v nastavení kormidla a plachiet, tiež môžete čakať komplikácie. To isté platí aj v predaji. Ak sa zmenia vonkajšie okolnosti (napríklad vstup nového konkurenta na trh, uvedenie nového produktu, masívna kampaň konkurencie a pod.),  musíte aj vy korigovať vaše aktivity.

Alebo opačne-máte správne „nastavené plachty“, darí sa vám a vtedy VY niečo zmeníte. Napríklad poľavíte v tempe, menej sa venujete klientom (lebo nestíhate), začnete rozbiehať nové projekty na úkor tých úspešných a pod. Vtedy tiež čakajte problémy.

Takže-ak ste boli v situácii, že sa darilo a potom to išlo dole vodou, vyhodnoťte, ktorá z dvoch možností to bola. Buď ste nezareagovali vtedy, keď bolo treba niečo zmeniť, alebo ste zmenili niečo v stave, kedy stačilo zotrvať v kurze. A hneď budete vedieť, ako to napraviť.

P.S. Toto je posledný článok pred letnými prázdninami, takže vám prajem príjemné dovolenky a veľa novej energie do predaja! Zopár tipov, ako využiť leto aj na „nabrúsenie sekery“ sa dočítate v tomto článku.
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 princípov úspešného predaja“. Okrem toho ďalšie tipy a triky na zvýšenie predaja, zasielané IBA registrovaným čitateľom. (Registrácia je zdarma.)

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Komentáre (4)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Ondrej Mizerák píše:

    Vážený pán Mišík, páčia sa mi vaše články, i tento je super. Mám však jednu otázku – na prípad, kedy sa nám darí a zmeníme plachty a tým niečo pokazíme…
    Prirodzenou snahou každého podnikateľa je myslím, stále skúšať a testovať nové riešenia a tým hľadať ešte lepšiu službu – ešte lepší vietor… a tým ísť ešte rýchlejšie. Logicky, z týchto pokusov následne vychádzajú i chyby a niekedy spomalenie rýchlosti.
    Čo ale radíte – v určitom bode si povedať, je to dobré – radšej nebudeme už riskovať, alebo predsa len stále inovovať i pod rizikom, že niekedy spomalíme ?

    • Martin Mišík píše:

      To je dobrá otázka-úplne zachovať nemenný stav nie je správne. Všetko sa vyvíja a vždy sú rezervy v tom, čo robíme. Takže treba sa posúvať ďalej, ale nie MENIŤ to, čo funguje. Vylepšovať je niečo iné. To znamená, popri tom pôvodnom hľadať a TESTOVAŤ nové spôsoby a LEN tie, ktoré sa osvedčia, zaradiť do programu. Chybou býva začať meniť veci bez vyskúšania, prestať robiť to funkčné a púšťať sa do neznámych vôd. Alebo aj poľaviť v tempe. To býva problém. Takže určite-skúšajte a testujte nové, ale neohrozte alebo nezanedbajte to, čo vám dnes prináša výsledky.

  2. Anonymous píše:

    Martin, ajŤebe pekné leto, uži si ho, zaslúžiš si to =))
    Juraj Kalus Delviar

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *