Námietky

Nie je námietka ako námietka

Publikované v kategórii Námietky od dňa 11. novembra 2023 3 komentáre
Nie je námietka ako námietka

Naučte sa jednoduchú techniku ako odlíšiť, či ide o zastierací manéver zákazníka alebo o skutočnú námietku, ktorú treba riešiť…

Zobraziť článok »

Sebaobrana pri cene

Publikované v kategórii Námietky od dňa 1. júna 2023 žiadny komentár
Sebaobrana pri cene

Podcast pre obchodníkov – prečo je cena problém a ako zvládať cenové námietky od zákazníkov

Zobraziť článok »

Ste pre nás príliš drahí…

Publikované v kategórii Námietky od dňa 20. februára 2023 žiadny komentár
Ste pre nás príliš drahí…

Námietky na cenu patria podľa prieskumu medzi 3 najčastejšie výzvy v predaji (zdroj: Hubspot). Pozrime sa na konkrétny modelový príklad – obchodník sedí u konateľa jednej výrobnej firmy: „Vaše riešenie je pre nás príliš drahé!“ hovorí konateľ. Reakcia obchodníka: „Pán Nudlička, odhadujem, že tým ušetríte jednu smenu na každom pracovisku. Navyše budete mať vďaka modulu […]

Zobraziť článok »

Aby vás neprekvapila už žiadna námietka

Publikované v kategórii Námietky od dňa 3. decembra 2021 3 komentáre
Aby vás neprekvapila už žiadna námietka

Dostávate námietky od zákazníkov? Ako pevní sa vtedy cítite byť v kramflekoch? Urobte si rýchly test – odpovedzte prosím na túto otázku: „Čo urobíte/poviete ako prvé, keď dostanete námietku od zákazníka?“ Nie je čas na premyslenie, odpovedzte hneď, max. do 3 sekúnd! Vyhodnotenie testu: I. Odpovedali ste okamžite, bez zaváhania? To je prvý test – […]

Zobraziť článok »

Ozvite sa, až keď skončí korona…

Publikované v kategórii Námietky od dňa 11. februára 2021 žiadny komentár
Ozvite sa, až keď skončí korona…

Toto je asi najčastejšia z námietok zákazníkov počas tohoto COVID-obdobia. Môže byť opodstatnená – sú firmy, ktoré teraz naozaj idú v núdzovom režime a škrtli akékoľvek výdaje, ktoré nesúvisia s ich nevyhnutnou prevádzkou. Ale môže to byť aj výhovorka a zákazník koronu použil iba preto, aby sa vás ľahšie zbavil. Ťažko sa totiž proti tomu […]

Zobraziť článok »

Nie je námietka ako námietka (a ako sa v nich vyznať)

Publikované v kategórii Námietky od dňa 10. októbra 2019 1 Comment
Nie je námietka ako námietka (a ako sa v nich vyznať)

Často sa stretávam s tým, že predajcovia hádžu námietky do jedného vreca. Majú na všetky rovnaký meter. To je ale veľká chyba! Čo keby som vám teraz povedal, že existujú nielen rôzne typy námietok, ale aj že niektoré námietky by ste nemali riešiť vôbec? Je to tak a profesionálny obchodník by v tom mal mať […]

Zobraziť článok »

7 tipov ako si ľahšie poradiť s námietkami zákazníkov

Publikované v kategórii Námietky od dňa 24. januára 2019 6 komentárov
7 tipov ako si ľahšie poradiť s námietkami zákazníkov

S námietkami sa v obchode stretávame často. Vytvárajú akúsi pomyselnú „bariéru“ k vytúženým predajom. Aspoň si to myslíme. Ale aj keď by sa nám bez nich určite žilo lepšie, námietky tu proste boli, sú a budú 🙂 V skutočnosti problémom nie sú ani tak námietky ako také, ale to, čo a ako s nimi urobí […]

Zobraziť článok »

Ako postupovať pri obhajobe ceny?

Publikované v kategórii Námietky, Prezentovanie od dňa 11. októbra 2016 15 komentárov
Ako postupovať pri obhajobe ceny?

Situácia, kedy sa po prezentácii ponuky zákazníkovi zdá vaša cena privysoká, je vám asi dôverne známa 🙂 Prečo musíme tak často obhajovať cenu? Prečo ju zákazník jednoducho bez slov neakceptuje a nekúpi za cenu, ktorú pýtate? Prečo si naopak každý druhý zákazník pýta zľavu? Tak ako každý následok má svoju príčinu, aj táto situácia má niekde […]

Zobraziť článok »

Čo sa dialo na workshope o námietkach?

Publikované v kategórii Námietky od dňa 10. augusta 2016 žiadny komentár
Čo sa dialo na workshope o námietkach?

Koncom júla (28.7.2016) sa konal 1.letný worskhop pre predajcov na tému Sebaobrana pri námietkach. Spolu nás bolo 22 plus moja maličkosť 🙂   Užili sme si ho pod holým nebom v príjemnom prostredí parku reštaurácie ESO vo Vlčkovciach. Aj keď nám na pár minút cez obed zapršalo, nedali sme sa odradiť a počasie nakoniec pochopilo, […]

Zobraziť článok »

Ako riešiť námietky vzhľadom na ich načasovanie?

Publikované v kategórii Námietky od dňa 5. júla 2016 4 komentáre
Ako riešiť námietky vzhľadom na ich načasovanie?

Na námietky môžete naraziť v ktorejkoľvek fáze predaja. Niektoré prichádzajú už na začiatku – napríklad:„Nemám záujem“ alebo „Pošlite mi najprv ponuku“. Iné zas počas alebo ku koncu obchodného jednania – napríklad pri snahe uzatvoriť obchod („Ste drahí“ alebo „Ešte si to rozmyslím“). Niektoré námietky (napríklad „Nemám záujem“ ) vám však zákazník môže povedať aj na začiatku, aj na konci obchodného rozhovoru! Rozdiel je v tom, že […]

Zobraziť článok »