Námietky
Nie je námietka ako námietka
Naučte sa jednoduchú techniku ako odlíšiť, či ide o zastierací manéver zákazníka alebo o skutočnú námietku, ktorú treba riešiť…
Sebaobrana pri cene
Podcast pre obchodníkov – prečo je cena problém a ako zvládať cenové námietky od zákazníkov
Ste pre nás príliš drahí…
Námietky na cenu patria podľa prieskumu medzi 3 najčastejšie výzvy v predaji (zdroj: Hubspot). Pozrime sa na konkrétny modelový príklad – obchodník sedí u konateľa jednej výrobnej firmy: „Vaše riešenie je pre nás príliš drahé!“ hovorí konateľ. Reakcia obchodníka: „Pán Nudlička, odhadujem, že tým ušetríte jednu smenu na každom pracovisku. Navyše budete mať vďaka modulu […]
Aby vás neprekvapila už žiadna námietka
Dostávate námietky od zákazníkov? Ako pevní sa vtedy cítite byť v kramflekoch? Urobte si rýchly test – odpovedzte prosím na túto otázku: „Čo urobíte/poviete ako prvé, keď dostanete námietku od zákazníka?“ Nie je čas na premyslenie, odpovedzte hneď, max. do 3 sekúnd! Vyhodnotenie testu: I. Odpovedali ste okamžite, bez zaváhania? To je prvý test – […]
Ozvite sa, až keď skončí korona…
Toto je asi najčastejšia z námietok zákazníkov počas tohoto COVID-obdobia. Môže byť opodstatnená – sú firmy, ktoré teraz naozaj idú v núdzovom režime a škrtli akékoľvek výdaje, ktoré nesúvisia s ich nevyhnutnou prevádzkou. Ale môže to byť aj výhovorka a zákazník koronu použil iba preto, aby sa vás ľahšie zbavil. Ťažko sa totiž proti tomu […]
Nie je námietka ako námietka (a ako sa v nich vyznať)
Často sa stretávam s tým, že predajcovia hádžu námietky do jedného vreca. Majú na všetky rovnaký meter. To je ale veľká chyba! Čo keby som vám teraz povedal, že existujú nielen rôzne typy námietok, ale aj že niektoré námietky by ste nemali riešiť vôbec? Je to tak a profesionálny obchodník by v tom mal mať […]
7 tipov ako si ľahšie poradiť s námietkami zákazníkov
S námietkami sa v obchode stretávame často. Vytvárajú akúsi pomyselnú „bariéru“ k vytúženým predajom. Aspoň si to myslíme. Ale aj keď by sa nám bez nich určite žilo lepšie, námietky tu proste boli, sú a budú 🙂 V skutočnosti problémom nie sú ani tak námietky ako také, ale to, čo a ako s nimi urobí […]
Ako postupovať pri obhajobe ceny?
Situácia, kedy sa po prezentácii ponuky zákazníkovi zdá vaša cena privysoká, je vám asi dôverne známa 🙂 Prečo musíme tak často obhajovať cenu? Prečo ju zákazník jednoducho bez slov neakceptuje a nekúpi za cenu, ktorú pýtate? Prečo si naopak každý druhý zákazník pýta zľavu? Tak ako každý následok má svoju príčinu, aj táto situácia má niekde […]
Čo sa dialo na workshope o námietkach?
Koncom júla (28.7.2016) sa konal 1.letný worskhop pre predajcov na tému Sebaobrana pri námietkach. Spolu nás bolo 22 plus moja maličkosť 🙂 Užili sme si ho pod holým nebom v príjemnom prostredí parku reštaurácie ESO vo Vlčkovciach. Aj keď nám na pár minút cez obed zapršalo, nedali sme sa odradiť a počasie nakoniec pochopilo, […]
Ako riešiť námietky vzhľadom na ich načasovanie?
Na námietky môžete naraziť v ktorejkoľvek fáze predaja. Niektoré prichádzajú už na začiatku – napríklad:„Nemám záujem“ alebo „Pošlite mi najprv ponuku“. Iné zas počas alebo ku koncu obchodného jednania – napríklad pri snahe uzatvoriť obchod („Ste drahí“ alebo „Ešte si to rozmyslím“). Niektoré námietky (napríklad „Nemám záujem“ ) vám však zákazník môže povedať aj na začiatku, aj na konci obchodného rozhovoru! Rozdiel je v tom, že […]