Najdôležitejšia časť obchodného e-mailu je…?
Súčasťou komunikácie so zákazníkmi sú okrem osobných stretnutí a telefonátov aj e-maily. Preto by sa mali riadiť podobnými zásadami.
Okrem zrozumiteľnosti, stručnosti a prehľadnosti je tu ešte jedna veľmi dôležitá zásada – ak sa pozriete na vaše e-maily, možno zistíte, že ju nie vždy dodržiavate…
V článku Kto drží počas predaja kormidlo v rukách? som písal o tom, že predajca je ten, ktorý by mal mať kontrolu nad priebehom obchodného rozhovoru. Mal by myslieť o jeden až dva ťahy dopredu a postarať sa, aby sa situácia vyvíjala potrebným smerom.
Ako to použiť pri e-mailovej komunikácii? Vždy si premyslite, čo je cieľom vášho e-mailu a čo má zákazník po jeho prečítaní urobiť. Má vám na e-mail odpovedať alebo niekomu niečo oznámiť? Tak ho k tomu priamo vyzvite!!!
Poslať informáciu a niekam sa posunúť nie je to isté. Nespoliehajte sa na to, že sa zákazník sám dovtípi, čo od neho očakávate. Ak nechcete ostať „visieť“ vo vzduchoprázdne, ukončujte vaše e-maily výzvou ku konkrétnemu činu. (Budete možno prekvapení, koľko ľudí to aj tak neurobí. Čo potom v prípade, keď ich k tomu ani len nevyzvete?)
Keď budete najbližšie písať zákazníkovi e-mail, rozhodnite sa, čo sa má udiať ďalej. A oznámte to aj zákazníkovi! (Toto je moja výzva pre vás 🙂 Takto odstránite z vašej komunikácie mnoho zbytočných neistôt a nedorozumení. Ale hlavne – veci sa budú viac hýbať vpred!
——————————————————–
Chcete viac tipov na zvýšenie predaja? |