Komunikácia
Keď sa klient odmlčí a nedvíha vám telefón…
Možno ste zažili klientov, ktorí s vami na úvodnom stretnutí komunikovali úplne normálne, ale všetky vaše snahy o ďalšiu komunikáciu s nimi zlyhali. Nedvihli vám telefón a neodpovedali ani na vaše e-maily. Ako keby po nich zľahla čierna zem… Prečo sa to deje? Ako treba postupovať v takej situácii? A ako sa jej do budúcnosti […]
Ako urobiť na zákazníka dokonalý prvý dojem?
Príslovie „Prvý dojem môžeš urobiť iba raz“ pozná asi každý. Aj to, že v obchode je prvý dojem niečo ako vstupenka do ďalšej komunikácie so zákazníkom. Ak sa zákazníkovi na začiatku „nepredáte“ najprv ako človek, bude mu jedno čo vlastne predávate… Ak zákazníkovi jeho inštinkt napovie, že ste nejakí „divný, nedôveryhodný, strojený, neistý, prehnane vtipný“ […]
Slová ako nástroje predaja (Šlabikár obchodníka I.)
Všetci vieme, že slová sú pri komunikácii veľmi dôležité. Sú nositeľmi myšlienok. Pre obchodníka sú slová doslova jeho „nástrojmi“. Niekedy ich však používame bez toho, aby sme poznali ich skutočný význam. Potom sa čudujeme, že naša komunikácia nepriniesla očakávané výsledky. Ak chcete predávať efektívne, musíte mať v slovách, ktoré používate, absolútne jasno. V tomto článku […]
Ako jedinou otázkou naštvať zákazníka?
Nedávno som sa znovu po dlhšom čase „prehrabával“ v mojej knižnici kníh o predaji a naďabil som na zaujímavú vec. V jednej zo starších knižiek (POWER-SELLING, vyd.1993) som našiel medzi rôznymi odporúčanými typmi otázok aj tento, citujem: „Schvaľovacia otázka – uvádza klienta do situácie, keď má prejaviť svoj súhlas. Tieto otázky znejú asi takto – „Dúfam, že so mnou súhlasíte?“ […]
Ako komunikovať s klientmi, aby s vami radi hovorili?
Keď vášmu klientovi zvoní telefón a vidí na ňom vaše meno, čo si v duchu pomyslí? Možnosť A: „Super, Jano mi volá…“ alebo Možnosť B: „No nazdar, zase ma Jano chce s niečím otravovať…“ Aké pocity vyvolá vášmu klientovi predstava, že má s vami komunikovať? Ak vám váš zákazník často nedvíha telefón, neodpovedá na vaše […]