9. apríla 2012

Jubilejná 100-ka alebo niečo o vodcovstve.

Ťažko uveriť, ale práve čítate článok s poradovým číslom 100! Ďakujem za vašu priazeň, priatelia, budem rád, ak zostanete aj pri ďalšej stovke…

Vážim si každý komentár, ktorý ste pridali, každý e-mail, ktorý ste mi poslali. Teším sa skvelej odozve, ktorú od vás dostávam. Srdečná vďaka! Toľko slávnostný príhovor 🙂

Čo som si počas písania všetkých tých článkov uvedomil? Že efektívny predaj má veľa spoločného s vodcovstvom. Kto je to vodca (líder)? Je to niekto, kto:

  • pozná svoju hodnotu (niečo už preskákal a je si vedomý svojich výsledkov) a vyžaruje z neho istota,
  • je pre ľudí dôveryhodný (nemá vedľajšie úmysly a koná v súlade s tým, čo hovorí),
  • dokáže zaujať a získať ľudí na svoju stranu (chápe hľadiská iných a pozná ich potreby)
  • pomenúva veci pravými menami (vie, čo vidí a nebojí sa o tom hovoriť, pre dobro veci),
  • koná v prospech tímu (uvedomuje si svoju zodpovednosť za celý tím),
  • usmerňuje ostatných členov tímu (niekedy aj napriek ich neochote),
  • je zameraný na dlhodobý cieľ (podľa toho sa rozhoduje a koná).

Ak si namiesto „ľudí“ alebo „členov tímu“ dosadíte „zákazníka“, tak sa to presne vzťahuje aj na predajcu. Myslím, že toto sú najväčšie kvality dobrého obchodníka, aj keď je ich určite ďaleko viac. (Odhadujem, že najťažšie je dostať sa cez prvé tri body).

Chcete rýchly test? Pre lídra je najlepšie vysvedčenie to, že ho ľudia ochotne nasledujú. A pre obchodníka to, že zákazníci od neho ochotne nakupujú.

Verím, že úspech v predaji je skôr o tom, aký ste líder, než aký ste odborník na produkty.
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 princípov úspešného predaja“. Okrem toho ďalšie tipy na zlepšenie predaja, zasielané iba registrovaným čitateľom. (Registrácia je zdarma.)

Chcete dostávať aj ďalšie praktické tipy na zlepšenie predaja? Zadajte Váš e-mail a budete ich dostávať 2-3x mesačne vo forme newslettera priamo do Vašej schránky. Z odberu sa môžete samozrejme kedykoľvek odhlásiť.

20 komentárov

  1. Gratulujem Vám, želám Vám bezhraničné inšpirácie, veľa radosti a osobného naplnenia pri tvorbe článkov, ďakujem za ne a teším sa, čo ďalej bude prinášať život vo Vašej réžii…S.D.,Bratislava

  2. Tiez sa pripajam ku gratulacii. Keby dam dohromady vsetky Vase clanky tak mi z toho vznikne kniha, ktora zato citanie urcite stoji.

    Prajem vela uspechov!

    Miko

  3. Blahoželám k 100-tému článku. Rád ich čítam, sú pre mňa prínosom, niektoré aj preposielam mojim predajcom.Martin držím palce. Michal N., Košice

  4. Gratulujem a ďakujem za Vaše prínosné články. Prvá „stovka“ utiekla ako voda.

    Týmito článkami si nielen mňa, ale určite aj tisícky ďalších čitateľov udržíte.

    Tak hurá na prvú „tisícku“ 🙂

    Peter

    P.S.: Viete, že som doteraz ani jeden Váš článok nevynechal? 🙂

  5. Doplnil by som ešte, že pre mňa je líder alebo vodca ten, čo sa snaží meniť status quo, teda neustále hľadá nové spôsoby ako lepšie pomôcť zákazníkovi a taktiež hľadá nové možnosti ako uspieť.

    • Zčasti nesúhlasím, pretože takýto typ človeka v snahe meniť všetko, mení aj veci dobré. Takto postupuje kinder manažment. A to ich môžte upozorňovať, že to tu už bolo, nie, iú do toho. Však potom odchádzajú z funkcie riaditeľ popr. vedúci, takže o mesiac môžu začať na tejto funkcii znova len v inom podniku. Najlepšie štátnom.

    • To ste trafili presne. Schopný vodca vždy zachová a podporí to funkčné a napráva to nefunkčné. Nová metla dobre metie je nepochopenie vodcovstva a napáchalo sa tak veľa škôl, od manažérov až po politikov…

    • Myslím si, že úlohou manažéra je podporovať funkčné a naprávať nefunkčné. Podľa mňa v tom nie je nič spojené s vodcovstvom.

      Vodca však prekonáva hranice, ktoré doposiaľ existovali. To však neznamená, že zmení všetko, čo do teraz existovalo.

Pridaj komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *

Odoslať komentár

Zdieľať článok
Facebook
X
LinkedIn

Chcete zlepšiť predaj vo vašej firme?