Čo je to predaj 2.

Publikované v kategórii Obchodný rozhovor od dňa 16. novembra 2010 žiadny komentár

Mnohí ste prispeli vašimi komentármi, ešte raz vďaka! Spolu ich bolo 17, čo je zatiaľ rekord tejto stránky!!!

Na začiatok uvediem niektoré z vašich definícií:

1. Prodej je doporučení výrobku nebo služby zákazníkovi za účelem oboustranné spokojennosti, ze které mají obě dvě strany radost a užitek.

2.Predaj je záujem o potreby zákazníka – t.j. služba. Obchodník poskytuje pomoc a spokojný zákazník zaplatí a odporučí obchodníka.

3. Predaj je činnosť, pri ktorej dopyt uspokojí ponuka, kde výsledkom je uspokojenie potrieb zákazníka a zisk predajcu.

4. Podľa mňa predaj (alebo predávanie) je komunikácia o potrebách a ich riešení so zámerom zistiť a využiť príležitosť získať objednávku, ktorá prinesie objednávateľovi sľúbený prospech (riešenie), dodávateľovi zisk a dobré meno 🙂

5. Prodej je přesun věcí/služeb, které mám/umím a nepotřebuji lidem, kteří je nemají a potřebují (mnozí to ani nevědí(;-)), realizovaný prostřednictvím platidla za účelem a)zisku, b)zbavení se věci, c)pomoci bližnímu.

6. Predaj je, keď odnesieme, dodáme, pošleme zákazníkovi jeho tovar a vezmeme si za ten tovar naše peniaze.

7. Predaj je uspokojenie zákazníkových potrieb a zároveň odmena pre predajcu 🙂

V každej definícii ste vyjadrili niečo dôležité. A v každej je kúsok pravdy. Ja by som to len trochu „upratal“. Niekedy sa zamieňa pojem „predaj“ s pojmom „obchod“. V niektorej z definícií bolo spomenuté „predaj = výmena“. Nie je to celkom tak. (Jedine, že by sme pod výmenou chápali výmenu slov a myšlienok, teda komunikáciu.) Výmena tovaru/služby za peniaze je skôr definíciou obchodu. Predaj je všetko to, čo predchádza uzatvoreniu obchodu (zmluvy, objednávky a pod.) alebo jeho realizácii. Z uvedených definícií sa mi k predaju najviac hodí definícia č.4.

Samozrejme, záleží na tom, z akého uhla sa na predaj dívame.

1. Ak sa pozrieme na to, čo je účelom predaja, mohli by sme povedať, že: predaj je privedenie zákazníka k získaniu optimálneho riešenia na svoj problém (alebo potrebu) za dohodnutú protihodnotu. („optimálne“ znamená vzhľadom na ponuku a finančné možnosti zákazníka.) To znamená, že chceme dosiahnuť, aby zákazník získal to, čo chce a/alebo potrebuje za podmienok, ktoré sú výhodné aj pre nás ako dodávateľa. Táto definícia súvisí skôr s postojom predajcu. Či kladie svoje záujmy nad zákazníkove, alebo svoju odmenu (finančnú alebo inú) berie ako výsledok dobrej služby zákazníkovi.

2. Z pohľadu samotného priebehu predaja ide o komunikáciu (akúkoľvek, osobnú, telefonickú, e-mailovú), ktorou chceme zákazníka priviesť k rozhodnutiu ohľadne kúpy (t.j. k dohode alebo uzatvoreniu obchodu). Cieľom predajcu v tomto prípade je získať zákazníkove rozhodnutie. Ak zákazník niečo chce alebo potrebuje, ešte to neznamená, že to kúpi od vás. Toto súvisí so samotným predajným rozhovorom-ako dokážete zaujať, zistiť potreby zákazníka, navrhnúť a vysvetliť riešenie a uzatvoriť obchod. Tu nastupujú na scénu komunikácia a techniky predaja.

Toto sú „moje“ dve definície predaja, ktorými sa riadim. Netvrdím, že sú správne a jediné (vaše komentáre dokázali, že nie sú 🙂 Jedno by však malo platiť vždy: že dobrý obchod (ako výsledok úspešného predaja) znamená spokojnosť na obidvoch stranách.

P.S. Porozumenie pojmu „predaj“ je veľmi dôležité. Na obchodný úspech to však nestačí. Mimochodom, rozmýšľali ste niekedy nad tým, čo odlišuje tých najlepších predajcov od tých priemerných? Spomenuli sme postoj a techniky predaja. Okrem toho je tu ešte ďalších 14 rozdielov, ktoré som vypozoroval počas mojej 10-ročnej práce s predajcami. Chcete vedieť, čo robia inak? Viac sa dozviete kliknutím sem.

13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Chcete viac tipov na zvýšenie predaja?
Zaregistrujte sa! S registráciou vám ZDARMA zašlem aj e-book v hodnote 9,90 €: “13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov od tých priemerných... ” Dozviete sa v ňom, čo vám ešte chýba k tomu, aby ste predávali ako špičkový obchodník 🙂 Odber noviniek môžete kedykoľvek odvolať. Registrácia je zdarma.



13 znakov, ktoré odlišujú najlepších predajcov
od tých priemerných...

Facebook komentáre

komentárov

Napísať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *