Kategórie článkov
Vyhľadávanie
Ako rozpoznať (anti-) nákupné signály zákazníka?
V literatúre alebo na obchodníckych školeniach sa s pojmom „nákupné“ signály“ stretnete najčastejšie v súvislosti…
Prečítať článokSlová ako nástroje predaja (Šlabikár obchodníka I.)
Všetci vieme, že slová sú pri komunikácii veľmi dôležité. Sú nositeľmi myšlienok. Pre obchodníka sú…
Prečítať článokAko jedinou otázkou naštvať zákazníka?
Nedávno som sa znovu po dlhšom čase „prehrabával“ v mojej knižnici kníh o predaji a naďabil som na…
Prečítať článokPýtať sa? Áno, ale…
Hádam už ani neexistuje predajca, ktorý by nepoznal zásadu:„Kto sa pýta, ten vedie rozhovor“. Nie…
Prečítať článokAko zákazníka „donútiť“ priznať farbu?
Predajca má pomáhať zákazníkom riešiť ich potreby. Na to musí dobre poznať ich situáciu. Ale…
Prečítať článokJedno z tajomstiev uzatvárania predaja
Uzatváranie predaja je medzi obchodníkmi častá téma. Nečudo – veď uzatváranie rozhoduje o tom, či…
Prečítať článokAko získať body už v úvode predaja?
Ak má zákazník pocit, že robíte to isté ako konkurencia, bude porovnávať a rozhodovať sa…
Prečítať článokJe to už nátlak alebo iba prirodzené vyvrcholenie?
Nedávno som s predajcami diskutoval o nasledujúcej situácii: ste u zákazníka na obchodnej návšteve. Zistili…
Prečítať článokJe vhodné sa zákazníka pýtať na rozpočet?
Nie vždy je to potrebné. Ak sa jedná o produkty, ktoré zákazník už používa, ich…
Prečítať článokViete, kedy je pýtať sa nebezpečné?
Stalo sa vám to? Položili ste zákazníkovi otázku a on ju buď zahovoril, odmietol vám…
Prečítať článokNajdôležitejšia otázka v predaji je táto…
V predaji existuje jedna otázka, ktorú si zákazník vždy položí, aj keď ju nie vždy…
Prečítať článokČo radí predajcom T.Kasza?
Prinášam Vám krátky rozhovor o predaji s maďarským expertom na predaj T.Kaszom: 1. Čo sa…
Prečítať článokAko stratiť dôveru zákazníka za menej ako 5 sekúnd ?
Dnes to bude krátky, ale dôležitý tip do predaja. Nedávna skúsenosť z predajne elektroniky, kde…
Prečítať článokČo so zákazníkom, ktorý VIE, čo chce?
V článku „Čo robiť so zákazníkom, ktorý nevie, čo chce…“ som písal o základnej chybe,…
Prečítať článokHaló, koľko u vás stojí vrece cementu?
Ako na takýto telefonát zákazníka zareagujete vy alebo vaši kolegovia? Ak ste obchodná firma, pravdepodobne…
Prečítať článokNie je pýtať sa ako pýtať sa…
V starších knihách o predaji sa často dočítate, že máte klásť tzv. sugestívne otázky. To…
Prečítať článokPredávanie „po rybársky“.
Keď som ako chlapec chodil na ryby, raz mi zabral nejaký väčší kúsok. Chytil som…
Prečítať článokOprávnená námietka je, keď…
Ak zákazník na niečo namieta, môže ísť o „nevinnú poznámku“, alebo sa jedná o oprávnenú…
Prečítať článokNemachrujte s kvalitou, tá sa neráta!
Ale veď kvalita je dôvod, prečo máme vyššie ceny ako konkurencia! Vyššia cena = vyššia kvalita.…
Prečítať článokČo so zákazníkom, ktorý nevie, čo chce…
Nedávno som bol svedkom takejto scény v predajni s oblečením. Pán v strednom veku sa…
Prečítať článokŠachová partička v predajnom rozhovore.
Cez víkend som hral šachy s mojim 7-ročným synom Oliverom. Hrá na svoj vek obstojne,…
Prečítať článokDržte krok s klientom…
Nedávno som sa stretol s jedným predajcom, ako zákazník. Všetko bolo v poriadku, až na…
Prečítať článokAko NEzačať obchodný rozhovor, ak vám je život milý…
„Dobrý deň, ja som Peter Novák z firmy Skrutky a náradie. Rád by som vám…
Prečítať článok„Babka k babce, budú …“
Existuje jedna jednoduchá technika, pomocou ktorej môžete takmer okamžite zvýšiť obrat o 5-10%. Spomenul som…
Prečítať článokČo zákazník naozaj chce (alebo ako nájsť presvedčivé predajné argumenty)?
Dnes som hľadal na webe dovolenku v Chorvátsku. Našiel som jeden portál, ponúkajúci ubytovanie. Boli…
Prečítať článokZákon zotrvačnosti a predaj-čo majú spoločné?
Existujú dva druhy konkurencie-zjavná a neviditeľná. Ktorá je pre obchodníka nebezpečnejšia? V prvom prípade je…
Prečítať článokAko dlho si vás zákazník pamätá?
Stretnutia s niektorými ľuďmi si pamätáme aj roky. Na niektoré zabúdame už po pár minútach.…
Prečítať článokDokážete zákazníkom čítať myšlienky?
Čítať myšlienky možno nie, ale niektoré veci dokážete spoľahlivo predvídať. Napríklad námietky. Ak z desiatich…
Prečítať článokKto drží počas predaja kormidlo v rukách?
Ako som nedávno písal v článku o procese predaja, obchodný rozhovor má svoju štruktúru. Preto…
Prečítať článokViete sa „predať“ za 3 alebo menej sekúnd?
Ak sa vás niekto opýta, čím sa zaoberáte, čo mu poviete? Ako mu niekoľkými slovami…
Prečítať článokMcDonald´s v obchode s rybičkami?
Včera som mal úžasnú skúsenosť v jednom akvaristickom obchode. Cítil som sa ako v McDonald´s.…
Prečítať článokAko urobiť dobrú prezentáciu 1.
Vedeli ste o tom, že vedieť o veci príliš veľa môže hrať proti vám? Samozrejme,…
Prečítať článokČo je to predaj 2.
Mnohí ste prispeli vašimi komentármi, ešte raz vďaka! Spolu ich bolo 17, čo je zatiaľ…
Prečítať článokČo je to predaj? Predaj je…
Pred pár dňami som dostal od jedného pána zaujímavú otázku: „Čo je podľa vás predaj?“…
Prečítať článokNepredávajte! Predáte viac…
„Ak chcem predať, musím sa snažiť predávať.“ Na prvý pohľad v tom možno je logika.…
Prečítať článokVšetko je pekné, ale ste drahí!
Námietka na cenu je asi tá najčastejšia námietka, akú obchodníci dostávajú. Napriek tomu, cena je…
Prečítať článokPríprava na obchodný rozhovor
Ako vo všetkom, aj v predaji je dobrá príprava základ úspechu. Hovorí sa: „Zlyhať v…
Prečítať článokČo je to obchodný rozhovor?
Pred chvíľou som čítal článok, v ktorom porovnávali najväčších svetových hráčov golfu. Viete, čo majú…
Prečítať článokNajčastejšia (skrytá) námietka
Čo je váš tajný nepriateľ v uzatváraní obchodu? Či chceme či nie, kúpa je pre…
Prečítať článokA to najlepšie na začiatok!
Asi nie len ja som zástancom toho, že najdôležitejšia časť celého obchodného prípadu je záver,…
Prečítať článokViete dobre koho hľadáte?
Ak ste obchodníkom už niekoľko rokov, rozprávali ste sa už minimálne s niekoľkými stovkami potenciálnych…
Prečítať článokČo majú spoločné zákazníci a stávkové hry?
Svoje šance na predaj mnohonásobne zvýšite tým, že nebudete predávať! Zákazníka nezaujíma, čo skvelé mu…
Prečítať článokVyhľadávanie
Kategórie článkov
- Komunikácia (5)
- Maloobchodný predaj (8)
- Manažment predaja (37)
- Námietky (25)
- Noví zákazníci (23)
- Obchodný rozhovor (42)
- Plánovanie predaja (29)
- Prezentovanie (19)
- Psychológia predaja (35)
- Rôzne (46)
- Stratégie predaja (17)
- Telefonovanie (21)
- Uzatváranie predaja (15)
- Veľtrhy a výstavy (5)