Uzatváranie predaja na istotu

Dá sa predaj uzatvárať na istotu?

Väčšina predajcov si pod uzatváraním predaja predstavuje tú finálnu „magickú“ otázku: „Môže byť, pán zákazník?“ alebo „Vypíšeme objednávku?“ To je ten dlho očakávaný okamih, kedy sa od zákazníka dozviete jeho konečné rozhodnutie. Napätie by sa niekedy dalo aj nožom krájať 🙂 Nuž, mám zlú správu – ak nákupné rozhodnutie zákazníka zisťujete až v tejto poslednej fáze, veľa vecí…

Details

Chcieť predať je jedno, a … druhé!

  Predaj môže byť pre obchodníka veľmi emocio-nálna vec. Veď predať znamená zarobiť peniaze! Chtíč predať môže byť pre vás až tak silný, že vám na chvíľu zatieni rozum. A začnete robiť chyby. Viem, že je to ťažké, ale treba sa vedieť ovládať. Hlavne na začiatku, kedy je vaša túžba predať najsilnejšia. Trochu obchodníckej matematiky Väčšina predajcov kalkuluje…

Details

Je tu zas (čas výstav)…

Nedávno sa na mňa jeden čitateľ obrátil s otázkou: „Ako z výstavy vyťažiť čo najviac?“ Tu je skrátená verzia mojej odpovede… 1. Najprv si urobte jasno v tom, čo chcete počas výstavy dosiahnuť. Teda – stanovte si ciele. Je to predaj produktov? Nadviazanie dlhodobejších obchodných partnerstiev? Prieskum konkurencie? Získanie kontaktov od záujemcov? Alebo…? Ak je cieľov viac, určite si…

Details

Ako prezentovať vaše výhody, aby tomu zákazník aj uveril?

Chcete zákazníkom odprezentovať a pochváliť sa vašimi výhodami, ale nechcete aby to pôsobilo ako samochvála? „Nevychvaľuj sa sám – samochvála smrdí!“  Takúto múdrosť občas počujeme od starších a skúsenejších. Aj keď s tým úplne nesúhlasím, niečo na tom určite je – keď počúvam predajcov ako prezentujú svoju firmu alebo produkty, niekedy to doslova smrdí samochválou: „Sme…

Details

Ako vám pomôžem?…alebo ako (ne)začať rozhovor so zákazníkom v predajni

„Nech sa páči“, „Poradím nejako?“, „Ako vám pomôžem?“ – tieto a podobné otázky sú ako keby vystrihnuté z nejakej učebnice, ktorú naštudovala a (bohužiaľ) poctivo dodržiava drvivá väčšina predavačov v kamenných obchodoch. To sú vety, ktorými sa predavači v predajniach najčastejšie snažia osloviť a začať rozhovor so zákazníkmi. (Teda okrem tých, ktorí sa neopýtajú vôbec a len čakajú,…

Details

Daj si, bude ti to chutiť!

V predošlom blogu Na predaj potrebujete g..e! ste vo videu dostali odpoveď na otázku: Prezentovať zákazníkovi pohár ako poloplný alebo poloprázdny? Bol to tak trochu chyták 🙂 Ale čo čert nechcel, včera mi volali od jedného telcom-operátora s ponukou ušetriť na telefonovaní. Postup operátorky mi okamžite pripomenul spomínaný článok. O čo išlo? Po zhodnotení faktov som…

Details

Na predaj potrebujete g…!

A je tu vyhodnotenie súťaže z minulého týždňa. Odpoveď na súťažnú otázku nájdete na konci nasledujúceho videa (za ním nájdete ešte jedno nové video, neprehliadnite ho)… Na otázku správne odpovedali a výhercami knihy Tajomstvá uzatvárania predaja sa stávajú: Dara, Pavol a Andrea. Gratulujem! Budem vás v priebehu tohto týždňa kontaktovať e-mailom. A pridávam ešte jedno…

Details

Ako (ne)komunikovať s klientom…

Na videu si môžete pozrieť krátku ukážku z premiéry školenia Reset predaja. Upozorňujem v ňom na chybu, ktorú obchodníci často robia počas predajného rozhovoru (aj dnes som mal telefonát, kde mi ponúkali výhodnú investíciu do developerského projektu a urobili presne tú chybu, ktorú spomínam vo videu)… Súťaž! – na konci videa položím otázku, na ktorú odpoveď…

Details

Novinka pre manažérov!

Hurá! Práve vyšla v slovenčine nová kniha: Prirodzené zákony manažmentu od A.Marena. Je určená (nielen obchodným) manažérom, ale komukoľvek, kto sa snaží dosahovať svoje ciele, kto riadi tím ľudí alebo celú firmu. Obsahuje 10 praktických nástrojov, ktoré vám pomôžu predchádzať a prekonávať najčastejšie prekážky pri riadení seba a iných – rozptýlenie, neefektívnu činnosť, nedostatok motivácie a koordinácie,…

Details