Ako rychlejsie uzatvorit obchod

Ako uzavrieť obchod za polovičný čas vďaka stupídne jednoduchej technike

Zo stretnutia odchádzate nadšený – váš návrh sa zákazníkovi páčil, už zostáva iba poslať formálnu ponuku na odsúhlasenie a ide sa na vec! Na druhý deň pošlete ponuku a čakáte. Žiadna odozva. Čakáte ďalej, ale ani na ďalší deň nič. Tak skúšate volať, ale nedovoláte sa. Nakoniec na štvrtý deň vám zákazník zavolá naspäť: „Prepáčte,…

Details
Prvý dojem

Ako urobiť na zákazníka dokonalý prvý dojem?

Príslovie „Prvý dojem môžeš urobiť iba raz“ pozná asi každý. Aj to, že v obchode je prvý dojem niečo ako vstupenka do ďalšej komunikácie so zákazníkom. Ak sa zákazníkovi na začiatku „nepredáte“ najprv ako človek, bude mu jedno čo vlastne predávate… Ak zákazníkovi jeho inštinkt napovie, že ste nejakí „divný, nedôveryhodný, strojený, neistý, prehnane vtipný“…

Details
Cena produktu

Slová ako nástroje predaja (Šlabikár obchodníka I.)

Všetci vieme, že slová sú pri komunikácii veľmi dôležité. Sú nositeľmi myšlienok. Pre obchodníka sú slová doslova jeho „nástrojmi“. Niekedy ich však používame bez toho, aby sme poznali ich skutočný význam. Potom sa čudujeme, že naša komunikácia nepriniesla očakávané výsledky. Ak chcete predávať efektívne, musíte mať v slovách, ktoré používate, absolútne jasno. V tomto článku…

Details
Chyby v telefonovaní

Ako nepokaziť obchodný telefonát týmito 5 hlúpymi otázkami

Pre mnohých obchodníkov je telefonát stále tým najdôležitejším nástrojom, ako osloviť nového zákazníka. Ak je to aj váš prípad a nechcete si zbytočne kaziť šance na dohodnuté stretnutie, radšej sa vyhnite nasledujúcim piatim otázkam. Nech vás nepomýli to, že tieto otázky boli v tradičnom prístupe k telefonovaniu niekedy dokonca odporúčané. Dnes je iná doba, preto…

Details
Námietka Poradím sa

Ako sa nenechať zaskočiť námietkou: „Ešte sa poradím“…

„Mne sa vaša ponuka veľmi páči, ale musím to ešte prejsť s našim technickým riaditeľom…“  Netrafil by vás šľak? Hovorili ste priamo s generálnym riaditeľom, všetko išlo v pohode, už ste videli objednávku vo vrecku a teraz toto. Kto to mohol tušiť? Nuž…VY! Niekedy sa totiž stáva, že sľubne rozrobený obchod sa neuzatvorí iba preto, lebo…

Details

Tlačiť na zákazníka, alebo radšej nechať obchodu voľný priebeh?

Jedna skupina obchodníkov tvrdí:„Musíš pritlačiť. Lebo keď necháš zákazníka odísť len tak, už sa nevráti.“ Na proti tomu ich oponenti hovoria:„Keď na zákazníka pritlačíš, cukne a stratíš ho…“ Existujú teda dva protichodné názory – ktorý je ten správny? Záleží to od troch faktorov. Poďme sa na ne pozrieť bližšie… Faktor 1 – V akej fáze sa obchodný prípad…

Details

Ako získať konkurenčnú výhodu, navyše rýchlo a bez nákladov?

Firma alebo obchodník, ktorí ako prví zareagujú na dopyt zákazníka, majú o 248% vyššiu pravdepodobnosť, že predajú, ako tí ďalší v poradí. Byť prvým je teda dosť silná konkurenčná výhoda, nemyslíte? Navyše to nechce tak veľa – v podstate nič, len si veci lepšie zorganizovať. Teraz sa pozrime na zopár čísel z praxe… Ako rýchlo firmy reagujú na dopyty…

Details
Obchodnícke aktíva a pasíva

Viete čo sú vaše obchodnícke aktíva a pasíva?

Nedávno som po rokoch náhodou znovu chytil do ruky knihu od R.Kiyosakiho: „Bohatý otec, chudobný otec“. V nej píše:„Aktíva sú niečo, čo vám peniaze do kapsy pridáva a pasíva sú niečo, čo vám ich odoberá“. Aktíva sú napríklad investície alebo nehnuteľnosti, ktoré prenajímate. Pasíva sú domy, v ktorých bývate, autá a podobne. Podľa toho, či…

Details