Aby sa leto nestalo zimným spánkom (v biznise).

Máte aj vy počas leta „uhorkovú sezónu“? Ak máte sezónny predaj a leto u vás nie je práve najúrodnejšie obdobie, mám pre vás 8 tipov, ako „uhorku“ premeniť na plodné obdobie: 1. Máte nejaké „zabudnuté“ obchodné prípady? Ak áno, preverte aktuálnu situáciu. Je to ešte reálne? Dá sa posunúť o nejaký krok ďalej? Je možné,…

Details

Šesť chýb v marketingu SZČO a malej firmy.

Ak nechcete každého nového zákazníka krvopotne oslovovať telefonicky, potrebujete robiť marketing. Ohľadne marketingu ešte stále koluje názor, že je to drahý luxus pre veľké firmy. Nie je to pravda. Vymoženosti dnešnej doby umožňujú robiť účinný marketing aj živnostníkovi alebo malej firme, navyše za veľmi nízke náklady. Akých chýb v marketingu sa dopúšťajú SZČO a malé…

Details

Ako zmenšiť „odpad“ pri telefonovaní.

Škoda každej minúty, ktorú stratíte pri neúspešnom telefonáte potenciálnemu zákazníkovi. Ako tieto straty znížiť na minimum? Vyhnite sa chybe, ktorú mnohí predajcovia robia ešte skôr, ako zdvihnú telefón. Keď chcete kúpiť zubnú pastu, pravdepodobne nepôjdete do obchodu s nábytkom. Rovnako, ak chcete predať životné poistenie, nemá zmysel osloviť dôchodcu. Hovorím o kvalite vašich kontaktov. Mnoho telefonátov…

Details

Dokážete zákazníkom čítať myšlienky?

Čítať myšlienky možno nie, ale niektoré veci dokážete spoľahlivo predvídať. Napríklad námietky. Ak z desiatich zákazníkov sedem namieta napríklad na to, že značka vášho produktu nie je známa, dá sa očakávať, že aj z ďalšej desiatky zákazníkov to aspoň piati-šiesti povedia. Nepotrebujete na to žiaden špeciálny horoskop alebo kameň mudrcov. Je to proste štatistika. V…

Details

Minuli sa kontakty a nemáte kam volať?

Vyhľadať a osloviť nový kontakt  sú prvé dva kroky získaniu k nového zákazníka. Čo však robiť, ak ste už oslovili všetky kontakty z vašej databázy a žiadne vám už nezostali? Na prvý pohľad beznádejná situácia. Ale nie je. Aby ste urobili obchod, potrebujete okrem oslovenia správneho záujemcu zavolať aj v správnom čase. Každé nákupné rozhodnutie…

Details

Kto drží počas predaja kormidlo v rukách?

Ako som nedávno písal v článku o procese predaja, obchodný rozhovor má svoju štruktúru. Preto iba od vás bude záležať, či sa jednanie so zákazníkom bude vyvíjať podľa vášho scenára alebo podľa toho zákazníkovho. A čím viac rozhovor riadi zákazník, o to menšiu kontrolu máte nad výsledkom. Často to počas obchodného rozhovoru vyzerá nejako takto:…

Details

Ako môže obchodník zlepšiť svoju reč tela a pôsobiť tak dôveryhodnejšie?

Väčšinou sa v súvislosti s rečou tela hovorí skôr o zákazníkoch. Ako „dešifrovať“ ich gestá a postoje, aby sme dokázali čítať ich myšlienky? Priznám sa, reč tela zákazníka nijako zvlášť nesledujem. Ak zákazníka naplno vnímate, môžete vycítiť, čo sa v jeho vnútri deje. Skôr by som to nazval neverbálne prejavy – všetko okrem slov. Teda okrem reči tela aj emócia,…

Details

Dva štýly riadenia predajcov (a ktorý kedy použiť).

Minule som písal o dôležitosti denného plánovania a vyžadovania činností smerujúcich k predaju. Dnes chcem na tento článok nadviazať popísaním dvoch štýlov riadenia obchodného tímu. Jednotlivé štýly sa používajú podľa toho, v akom štádiu výkonov sa oddelenie (alebo jednotliví obchodníci) nachádzajú. Platí pravidlo, že čím sú výkony slabšie, tým priamejšie a častejšie vedúci predaja predajcov…

Details