„Babka k babce, budú …“

Existuje jedna jednoduchá technika, pomocou ktorej môžete takmer okamžite zvýšiť obrat o 5-10%. Spomenul som si na ňu nedávno, keď som bol kupovať nový fotoaparát. Jej názov je „up-selling“. Vo voľnom preklade je to „navýšenie hodnoty nákupu predajom podobného výrobku z vyššej cenovej kategórie“. Čo to znamená v praxi? Napríklad: zákazník prejavil záujem  o fotoaparát…

Details

Tip na kreatívnejšie plánovanie.

Dobré plánovanie je polovica úspechu. Druhá polovica je uskutočnenie toho, čo sme si naplánovali. Ako teda efektívne plánovať? Dnes mám pre vás jeden tip, ktorý mi pomohol zlepšiť strategické plánovanie. Pri operatívnom plánovaní uvažujeme skôr technicky a prakticky. Ale pri stratégiách potrebujete byť aspoň trochu kreatívni a dívať sa na veci z nadhľadu. Moje doporučenie…

Details

Keď to nejde, tak to nejde?

Sú obdobia, kedy predaj nejde tak, ako by sme si želali. Akoby sa všetci zákazníci niekam vytratili. Najmä leto zvykne trpieť touto „chorobou“. Ako to prekonať?  Práve som sa vrátil z dovolenky v Chorvátsku. Počas výletu po pobreží som si všimol niečo zaujímavé. V dedine na okraji cesty stál domorodý chlapík a v ruke držal…

Details

Čo zákazník naozaj chce (alebo ako nájsť presvedčivé predajné argumenty)?

Dnes som hľadal na webe dovolenku v Chorvátsku. Našiel som jeden portál, ponúkajúci ubytovanie. Boli tam okienka na zadanie kritérií vyhľadávania-dátum príchodu a odchodu, druh ubytovania, doprava a ešte zopár ďalších. Ale naše rodinné kritériá tam chýbali! Tu som si uvedomil jeden dôležitý fakt ohľadne psychológie predaja: ako často si obchodník nahovára, že pozná potreby a…

Details

Ako vás zákazník „oňuchá“ skôr, ako sa nazdáte…

Ak predávate služby, alebo čokoľvek, zákazník si vás „oňuchá“ alebo „ohmatá“ oveľa skôr, ako si myslíte. A rozhodne sa možno ešte pred tým, ako sa dozvie vaše ceny a podmienky.  Neveríte? Zákazník chce, aby služba prebiehala hladko, bez problémov, rýchlo a profesionálne. A v tomto si vás preverí naozaj rýchlo. Ako? Podľa toho, ako s…

Details

Prvá pomoc pri reklamáciách.

Reklamácia nie je nič príjemného. Hlavne ak je zákazník nahnevaný a vy ste prvý, kto mu príde „do rany“. Ako sa v tej chvíli zachovať? Vaša reakcia môže rozhodnúť o ďalšom bytí alebo nebytí tohto zákazníka vo vašej firme. Preto to nepodceňujte. To najhoršie, čo môžete urobiť je, začať sa so zákazníkom hádať, alebo ho…

Details

Zákon zotrvačnosti a predaj-čo majú spoločné?

Existujú dva druhy konkurencie-zjavná a neviditeľná. Ktorá je pre obchodníka nebezpečnejšia? V prvom prípade je vašou konkurenciou každý, kto dokáže uspokojiť tie isté potreby zákazníka ako vy. Ak predávate kopírky, tak sú to iné firmy, ktoré predávajú kopírky. O nich v podstate viete a dajú sa očakávať. Druhý typ konkurencie je to, čo objavil a…

Details

Potrebujete zmenu?

Často som svedkom toho, ako sa obchodníci (alebo firmy) snažia dosiahnuť lepšie výsledky robením tých istých činností. To je predsa nezmysel! Nemôžete sa predsa viac opáliť tým, že budete dlhšie sedieť v tieni. Ak sa chcete dostať na inú úroveň výsledkov, budete musieť začať niečo robiť inak. Najprv zistite, čo vám už dnes výsledky prináša.…

Details

„Tri oriešky“ marketingu alebo ako si uľahčiť predaj.

Marketing je opradený množstvom záhad. Jednou z nich je: „Čo je vlastne úlohou marketingu?“ Môžete si o tom prečítať niekoľkostostranové učebnice. Podstata je pritom jednoduchá. Cieľom marketingu je zabezpečiť dostatok záujemcov, ktorým potom môžete predávať. A je jedno, či ste nadnárodná firma alebo živnostník. Každý potrebuje predať. Môj obor je síce predaj, ale marketing je…

Details