Ako telefonovať do firiem

Máte zábrany telefonovať do firiem?

Tento článok si môžete aj vypočuť (nahovorený cez AI). Link k nahrávke nájdete na konci článku. Studené telefonáty (cold-calling) nepatria medzi najobľúbenejšie činnosti obchodníka. Skôr naopak. Ja osobne som to v začiatkoch priam nenávidel. Ale časom som porozumel niekoľkým dôležitým veciam. To mi pomohlo zmeniť môj pohľad na telefonovanie a prestal som z toho mávať…

Details
Laťka obchodníka

Ako vysoko majú laťku vaši predajcovia?

Článok si môžete aj vypočuť. Preklik nájdete na konci článku… Aký je rozdiel medzi amatérom a profesionálom? Zoberme si ako príklad futbal. V amatérskom (dedinskom) futbale si chlapi v nedeľu zahrajú a po zápase idú do krčmy na pivo. Tam to spoločne oslávia 😉 Naopak – v profesionálnom futbale zápasom predchádza pravidelný tréning a poctivá…

Details
Obchodník pesimista

Pesimizmus obchodníka – neviditeľná brzda predaja?

Ako vplýva postoj obchodníka na jeho vyhliadky na úspech? Martin Seligman vo svojej knihe: Naučený optimizmus popisuje štúdiu, ktorú robili v poisťovni MetLife pri nábore nových poisťovacích agentov. Ich problémom totiž boli nedostatočné výsledky a vysoká fluktuácia. A to aj napriek vstupným testom, ktorým sa uchádzači museli podrobiť počas výberového konania. [Článok si môžete aj vypočuť (nahovorený…

Details

Tajomstvo výkonnosti obchodníka

Od šéfov predaja občas dostávam otázku: „Mám obchodníka, ktorý má slabé výkony. Niečo síce predá, ale je to málo. Čo s ním mám robiť?“ Jednoduchá otázka, ale odpoveď bude zložitejšia. Príčin môže byť totiž niekoľko: 1. Nejasné očakávania Keď obchodník nemá jasno v cieľoch a prioritách, bude sa trochu „motať“. Bude robiť aktivity, ktoré robí…

Details