Mnohí z vás sa pýtate, akú literatúru o predaji by som vám odporučil čítať (v slovenčine a češtine). Najjednoduchšia odpoveď by bola:“Akúkoľvek“. Pretože tej literatúry v slovenčine a češtine až tak veľa zase nie je, ak sa chcete vzdelávať dlhodobo. Napriek tomu vám chcem nejaké tituly odporučiť. Také, ktoré ma v minulosti najviac oslovili, formou aj obsahom.
Ivo Toman: „Pozitivní myšlení není pro každého“ a „Závist si musíte zasloužit“. Dve CD-nahrávky, ktoré mi pomohli zrovnať si v hlave myšlienky ohľadne sebamotivácie a úspechu. Nastavia vám zrkadlo, kde veľmi rýchlo uvidíte vašu „polohu“ na ceste k úspechu a zistíte, kadiaľ sa k nemu môžete vydať. Podané priamo a bez obalu.
Pavel Vosoba: „Dokonalé služby (co chtějí zákazníci)“ – 59 tipov vo forme príbehov, ako urobiť zákazníka spokojným a firmu úspešnou. Toto by som dal ako povinné čítanie všetkým podnikateľom, manažérom a predajcom. Jeden citát z nej: „…najlepšou reklamou služby je služba sama.“
Richard Denny: „Prodejem k vítězství“ – kniha poskytujúca prehľad a jednoduché návody, ako robiť jednotlivé kroky v predaji – od vyhľadania nového kontaktu až po uzatvorenie obchodu. Pre začínajúceho obchodníka to môže byť veľmi praktická príručka, ktorá vás prevedie jednotlivými fázami predaja.
Ivo Toman:„Debordelizace hlavy“ – kniha, v ktorej zistíte, prečo je v jednoduchosti krása. Nájdete v nej návod, ako si nastaviť priority vzhľadom na vaše životné hodnoty a ako sa nenechať odkloniť z kurzu, ktorý ste si vybrali. A celkom dobrá analýza toho, prečo sa mnoho ľudí na cestu k úspechu ani nevydá. Ak si chcete urobiť poriadok vo vašom (nielen pracovnom) živote, vrelo doporúčam.
Ivan Bureš: „10 zlatých pravidel prodeje“ – desať skutočných príbehov z praxe autora, cez ktoré porozumiete pravidlám, ktoré sú pre úspech v predaji dôležité. Nie sú o technikách, ale o súvislostiach.
Niektoré ma trochu prekvapili, napríklad: „S lojalitou zákazníka rastie jeho náročnosť…“ Pôvodne som si myslel opak.
Tom Hopkins: „Umění prodávat“ – túto knihu som zatiaľ neprečítal, iba som ju prelistoval. Obsahuje množstvo techník a návodov od človeka, ktorý je považovaný za legendu v predaji a je jedným z najžiadanejších trénerov obchodníkov na svete.
Samozrejme, titulov je viac, ale tieto boli pre mňa osobne tie najprínosnejšie. Ale je to na vás. Žiadna informácia vám nemôže ublížiť, ak si ju v praxi najprv otestujete. Takže, študujte a študujte!
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 zákonov úspechu v predaji“ (vo formáte PDF) a ďalšie praktické tipy na zlepšenie predaja, určené len pre registrovaných čitateľov. Registrácia je zdarma.
14 komentárov
Zdravím Martin, teraz sa mi dostal na obrazovku ešte ďalší zoznam, tak pridávam – http://www.businessinsider.com/must-read-public-relations-books–the-required-reading-list-of-pr-books-and-marketing-books-2011-9
Vďaka za tip Juraj! Túto knihu spomínal už Roman, asi si ju kúpim ako prvú…
Martin,
tipov na skvele knihy je mnoho, odporucam vsak velmi zaujimavy titul:
Martin Lindstrom – Nakupologie (z oblasti neuromarketingu)
Juraj
Dakujem za tipy, pridavam jeden, trosku lahsie ale podla mojho nazoru prospesne citanie aj pre predajcov (ved kazdy nieco denne niekomu ponuka:) )
Charlie Tremendous Jones: Zivot je fascinujuci