Ako získať na prehratej zakázke?
Tu a tam sa každý z nás zúčastňuje výberových konaní. Ak je zákazník šikovný, dokáže dotlačiť potenciálnych dodávateľov až „na doraz“. Ak ste urobili maximum a aj tak nevybrali vás, ešte nemusí byť všetko stratené.
Je celkom možné, že víťaz súťaže išiel až tak na hranice svojich možností (niekedy aj za ne), že nedokáže počas realizácie dohodnuté podmienky dodržať. Išiel na tak nízku maržu, že z nej nedokáže pokryť nepredvídané náklady alebo iné komplikácie. A to je šanca pre vás!
Napriek zmluve, zákazník je niekedy tlačený časom. Preto môže osloviť aj iného dodávateľa, aby ťahal „horúce gaštany z ohňa“. Snažte sa o to, aby ste to boli VY. Po ukončení súťaže zákazníkovi dajte vedieť, že v prípade potreby ste pripravení vyjsť mu v ústrety. Kľudne sa „pasujte“ do pozície záložného dodávateľa. Ak ste prešli do užšieho výberu, pravdepodobne ste v zásadných bodoch zákazníkovi vyhovovali. Tak len smelo do toho! Informujte ho, že budete po ruke,ak by bolo treba.
V situácii, keď zákazník potrebuje urgentne niečo „zalepiť“, väčšinou nemá čas zjednávať cenu. Ak vás osloví, môžete dobehnúť to, čo najprv vyzeralo byť úplne stratené. Jednak udržíte lepšiu maržu ako víťaz súťaže, a zároveň máte šancu dokázať zákazníkovi, že vy ste lepšia voľba. Pri ďalšom výberovom konaní na to určite bude prihliadať. Pretože „v núdzi poznáš priateľa“.
——————————————————————————————————-
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate zdarma e-book „7 zákonov úspechu v predaji“.
Chcete viac tipov na zvýšenie predaja? |
No…moze to takto niekedy zafungovat:) Len je to pracne…
jednoduche-logicke, ucinne, aplikovatelne, stojace za uvahu – v zmysle: vsetko zle je na nieco dobre, len treba vediet, na co… – tento postup je odpovedou
vždy je lepšie sa pasovať za „záložníka“ ako sa „vypariť“. veľa námahy to nestojí a človek nikdy nevie…
Súhlasím, funguje to, ale treba mať trpezlivosť a dobrú komunikáciu s obchodným partnerom.
Samuel Faško
Pozícia „záložného dodávateľa“ je podľa môjho názoru súčasť celkovej stratégie budovať si dobré meno na trhu.
Spoľahlivosť, otvorenosť, čestnosť nie sú v súčasnosti také populárne slová ako „asertivita“ alebo „efektivita“, ale z dlhodobého hľadiska môžu rozhodnúť o úspechu/neúspechu.
Teda za predpokladu, že výberové konania prebiehajú korektne a podmienky nie sú nastavené na vopred vybratého „víťaza“.