Ako neprísť o najlepších zákazníkov?
Natrafil som na skvelý tip, ako neprísť o vašich najlepších zákazníkov. Je vám dúfam jasné, že po nich poľuje aj vaša konkurencia. Chcú vám odkusnúť z koláča. A budú hľadať spôsob, ako to urobiť…
Aby ste sa takýmto útokom ubránili, začnite uvažovať ako oni! Položte si otázku: „Ak by som bol moja konkurencia a chcel by som získať tohto zákazníka, čo by som urobil?“ alebo „Čím by som sa ma snažil dostať mimo hru?“
A ak je to len trochu možné, urobte to! Predbehnite vašich konkurentov a vezmite im vietor z plachát. Nečakajte, až to urobia oni a preberú vám zákazníka.
Pohľadajte všetky vaše slabé miesta, kde ste zraniteľní. Ak také sú, konkurencia ich nájde a využije. Zaplátajte všetky diery a dajte aj niečo navyše. Posilníte si tak vašu pozíciu. Lebo keď sa mlieko rozleje, býva už neskoro plakať… (autorkou tohto tipu je J.Konrath, odborníčka na predaj z USA).
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Navyše získate e-book: „7 princípov úspešného predaja“ a ďalšie tipy na zvýšenie predaja IBA pre registrovaných čitateľov. (Registrácia je zdarma.)
Chcete viac tipov na zvýšenie predaja? |
Áno, súhlasím s článkom. Mnohí si myslia, že cena je dôležitá a na prvom mieste. Nie vždy je to pravda. Veľa urobí /pokazí servis okolo – komunikácia, starostlivosť o zákazníka, vylepšovanie vzťahu so zákazníkom atď. A práve servis je u mnohých slabým miestom. Radka
Žiaľ, na Slovensku je prvoradá cena. Na kvalitu každý kašle. A kupuje sa to, čo sa nedá ukradnúť (rozumej stiahnuť z internetu). Nemá význam vyvíjať software pre slovenských ľudí, nanajvýš pre firmy. Lubo
Lubo, nemate pravdu, fungujeme s vlastnym software-om a sluzbami pre slovenskych zakaznikov uz 22 rokov.. nie sme cenami ani zdaleka najlacnejsi a aj tak sme na trhu uz 22 rokov.. co myslite, preco?
Nemôžeme hádzať všetkých do jedného vreca. Sú takí, ktorí naozaj idú iba po cene. A sú takí, ktorí pri nákupe aj rozmýšľajú a dívajú sa aj na dlhodobejšie následky svojich rozhodnutí. A niektorí z tých prvých sa poučia na vlastnej chybe a potom už rozmýšľajú inak. Alebo nie. V článku som chcel poukázať na to, že je dobré nedať konkurencii príliš voľnú cestu a najlepšie to uvidíme, keď budeme rozmýšľať ako oni. Pochopiteľne, ak vás konkurencia podlezie o 30%, bude ťažké obhájiť svoju pozíciu, ale nie nemožné. Napríklad, ak ste technik, ktorý opravuje stroje vo výrobe, potrebujete mať náhradné diely hneď. Ak máte dodávateľa, ktorý je o 30% drahší, ale má diely na sklade, dokonca vám ich dovezie, a druhého, ktorý je lacnejší, ale diely vám dodá až o 7 dní, ktorého si vyberiete, ak každá hodina odstávky stroja firmu stojí 5000 €?
Súhlasím s tým čo už bolo napísané. Bohu žiaľ aj stály zákazník sa nechá oklamať konkurenciou pri vidine čo i len malej úspory. Ťažko si potom priznávajú chybu. Povedal by som, že problém niekedy nie je v nás predajcoch, ale v kupujúcich.