Ako dlho si vás zákazník pamätá?
Stretnutia s niektorými ľuďmi si pamätáme aj roky. Na niektoré zabúdame už po pár minútach. Ako dlho si zákazníci pamätajú vašu návštevu?
Ideálne je zanechať zákazníka s dvoma druhmi myšlienok:
1. dali ste mu nový pohľad na vec (inak povedané „chrobáka do hlavy“) a uvažuje nad tým, že by sa mal vašim návrhom vážne zaoberať,
2. urobili ste obchod a zákazník je rád, že sa tak rozhodol.
V prvom prípade zákazník vidí možnosť niečo zlepšiť a cíti, že vy ste dobrá voľba. V druhom prípade ste to dotiahli až k objednávke a zákazník sa nevie dočkať, kedy už začne váš produkt používať. To je jeden koniec škály. Na druhom konci je zákazník rád, že ste odišli a dúfa, že už vás viac neuvidí. Všetko ostatné je medzi tým. Ku ktorému koncu škály by ste zaradili vaše obchodné návštevy?
Základná poučka time-manažmentu hovorí, že „čas je kapitál“. Malo by sa vám vrátiť viac, ako investujete. Rovnako aj zákazníkovi. Vypláca sa mu čas investovaný do vás? Zistíte to veľmi rýchlo – podľa toho, ako ochotne zákazník súhlasí so stretnutím s vami. Podľa toho hneď viete, či v debate s vami vidí nejakú pridanú hodnotu alebo nie.
Snažte sa, aby každý rozhovor s vami zákazníka o niečo obohatil. Môže to byť nová informácia, skúsenosť, malá rada, rozšírenie obzoru, čokoľvek, čo zákazníkovi vynahradí čas strávený s vami. Chcete predsa , aby zákazník vo vás videl výhodnú „investíciu“, a nie nákladovú položku. Aby ste bol pre neho niekto, s kým sa oplatilo stretnúť. Bez ohľadu na to, či ste na stretnutí urobili obchod alebo nie.
P.S. Malá súkromná prosba – ak toto čítate a niekedy v minulosti sme sa osobne stretli, alebo ste dokonca mojim zákazníkom, napíšte mi prosím do komentára k článku alebo e-mailom, akú hodnotu ste videli v našom poslednom rozhovore. Tiež ma zaujíma, na ktorom konci škály „pridanej hodnoty“ sa u vás nachádzam.
Chcete viac tipov na zvýšenie predaja? |
Ahoj Martin,
ešte sme sa nestretli, ale tvoje články ma vždy oslovia a rada sa im venujem. U mňa si jednoznačne zatiaľ v bode 1. Nie je to však tým, že by som nemala záujem o tvoju ponuku služieb. Zatiaľ som limitovaná svojou voľbou opatery starého otca. Teším sa, ak sa to časom zmení a budem sa môcť aktívne zúčastniť tvojich tréningov. Prajem ti všetko dobré, Tereza
Ďakujem, Tereza! Aj ja sa teším na stretnutie s Vami niekedy v budúcnosti…
Nestretli sme sa, takže rozhovor neviem posúdiť, ale Vaše články tu aj na eTrend odoberám cez RSS a prečítal som všetky. Teda stálo mi za to obetovať čas na ich prečítanie, ponúkate množstvo inšpiratívnych myšlienok, teším sa na ďalšie.
stretli sme sa, pamatam si a este stale citam kazdy clanok
Pekný deň, Martin,
zatiaľ jediné osobné stretnutie a aj prednáška pred nimi boli inšpiratívne…rovnako aj Vaše články…čas strávený ich čítaním a aplikovaním rád, nápadov, myšlienok nie je stratený, naopak…nech sa Vám aj naďalej darí byť pridanou hodnotou pre čo najviac tých, ktorí sa chcú inšpirovať a učiť…:-)
Ján Podstrelený
Pán Podstrelený, je pre mňa česť dostať od Vás takéto hodnotenie. Srdečná vďaka! Budem sa snažiť aj ďalej, aby som takéto hodnotenie obhájil aj v budúcnosti…