A to najlepšie na začiatok!
Asi nie len ja som zástancom toho, že najdôležitejšia časť celého obchodného prípadu je záver, teda uzatvorenie obchodu. Urobiť celú tú prácu a nevypýtať si od zákazníka objednávku je ako zastaviť meter pred cieľovou čiarou!
Ale predsa je ešte jeden dôležitejší krok, a tým je úplný štart obchodného prípadu. Samotné prvé oslovenie a úvod obchodného rozhovoru. Ním vytvárame prvý dojem a vytvárame postoj zákazníka k nám. Neviem ako dlho trvá, kým si zákazník urobí o nás „obraz“. Budú to skôr sekundy ako minúty. Preto nemáme veľa času na to, aby sme ho zaujali.
Ako vyzerá váš úvodný telefonát so zákazníkom? A úvod obchodného jednania? Viete s absolútnou istotou, čo poviete, alebo iba improvizujete? Ako znie váš hlas? Ide z vás sebaistota a vyrovnanosť, alebo z vášho tónu hlasu cítiť neistotu? Máte priamy alebo vyhýbavý pohľad? Keby ste sa sami počuli a videli, mali by ste chuť urobiť sám so sebou biznis? Skúste sa nahrať na diktafón alebo na kameru a uvidíte!
Ak má niečo moc za niekoľko sekúnd otvoriť alebo zabuchnúť dvere k biznisu, oplatí sa tomu venovať pozornosť.
Chcete viac tipov na zvýšenie predaja? |