Ako zvýšiť predaj v roku 2011?
Väčšina predajcov a firiem už o tomto čase má stanovené číslo (obrat, zisk apod.), aké chcú v tomto roku dosiahnuť. Aby ste v roku 2011 dosiahli v predaji lepšie výsledky, nestačí to iba chcieť. Budete musieť pre to niečo UROBIŤ. Ako hovorí básnik,„dúfať nie je stratégia“. Lepšie bude, keď si vytvoríte plán, ako vaše výsledky chcete dosiahnuť.
- Čo z minuloročných aktivít chcete podporiť, pretože to prinášalo najlepšie výsledky?
- Čo urobíte pre to, aby ste si udržali čo najviac zákazníkov?
- Akým spôsobom „oživíte“ zákazníkov, ktorí od vás už dlhšie nekúpili?
- Koľko nových zákazníkov potrebujete získať? Čo musíte urobiť pre to, aby ste ich získali?
- Aký týždenný obrat potrebujete dosiahnuť, aby ste dosiahli váš celoročný cieľ? Čo musíte pre to denne urobiť?
- V akých oblastiach chcete/musíte rozšíriť vaše vedomosti, aby ste sa posunuli ďalej?
- Koľko referencií chcete získať? Od ktorých zákazníkov? Ako ich za to odmeníte?
- Aké obchodné zručnosti potrebujete vylepšiť, aby ste zefektívnili predaj?
- Ako zlepšíte využitie vášho času (čoho chcete robiť viac a čoho menej)?
- Aká „odmena“ vás čaká, ak dosiahnete svoj cieľ? Čo to pre vás bude znamenať?- týmto by ste vlastne mali začať!
Toto je len časť otázok, ktoré by ste si mali položiť. Možno nie všetky sa hodia pre váš biznis. V každom prípade, premyslite si, čo vám pomôže v dosiahnutí vášho cieľa. A majte váš cieľ napísaný a stále na očiach. Pretože inak ľahko zíde z mysle a vy z cesty.
Nezabudnite, ani ten najlepší plán nie je nič platný, ak priebežne nepracujete na jeho realizácii. Zaveďte si preto systém denného plánovania, aby ste každý deň urobili niečo pre váš dlhodobý cieľ. Veľké výsledky sa totiž skladajú z malých dokončených úloh. Platí to pre prezidenta nadnárodnej firmy ako aj pre jednotlivého obchodníka.
Nevadí, ak budete pracovať veľa. Ale nezabúdajte počas toho pracovať aj na zvýšení efektivity, aby ste nedopadli ako ten unavený drevorubač, ktorý nemal čas na brúsenie sekery, pretože rúbal les.
P.S. Plánovaním v predaji sa zaoberám aj na školení „Ako plánovať a dosahovať ciele v predaji“.
——————————————————————————————————————————————
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate zdarma e-book „7 zásad efektívneho predaja“ a okrem nových článkov aj ďalšie tipy na zlepšenie predaja len pre registrovaných!
Chcete viac tipov na zvýšenie predaja? |
fajn otazky, este si myslim ze ludia dost velakrat potrebuju postup vediet ako niektore veci robit.. skusil som uz niekolko produktov s oblasti marketingu aj predaja, ale len malo je naozaj dobre urobenych.
maros
Súhlasím s Vami, Maroš. Nestačí vedieť ČO, dôležité je aj to AKO. Aj ja veľa študujem a popri tom to testujem v slovenskej praxi. Nejaké skúsenosti som už nazbieral 🙂 Preto pripravujem niekoľko vzdelávacích materiálov, zameraných práve na praktickú stránku predaja. Určite budú zamerané aj na niektoré z otázok uvedených v článku. Verím, že budú pre predajcov dobrou pomôckou do praxe. Ak ste sa na stránke registroval na stiahnutie e-booku, určite Vás budem e-mailom informovať.
Zdravim Vas,
zaujimave zhrnutie, budem s tym pracovat. Ludia vacsinou vedia co a kedy, ale stratia sa v zaplave dennodennej rutiny a unikne im „big picture“ (strategia).
Michal
Pekny den
Treba len zjednodusovat,nekomplikovat veci,byt jednoduchy a priamy,vazit si sam seba,lebo ak si vazite seba aj ostatni si budu vazit vas,nehadat sa o pravde lebo kazdy z nas ma svoju pravdu,byt nekonfliktny a nemat v ociach bankomat,ludia radi kupuju ale nemaju radi ak im je nieco nanutene alebo im to neriesi ich problem,v dnesnej dobe je o to zlozitejsie ze media tlacia 24 hodin negativne veci,ludia sa krmia negativnymi informaciami a potom sa uzatvaraju do svojho sveta,nedvoveruju,su sklamani a pritom staci tak malo….
Jaroslav,vsetko dobre