Ako zmenšiť „odpad“ pri telefonovaní.
Škoda každej minúty, ktorú stratíte pri neúspešnom telefonáte potenciálnemu zákazníkovi. Ako tieto straty znížiť na minimum? Vyhnite sa chybe, ktorú mnohí predajcovia robia ešte skôr, ako zdvihnú telefón. Keď chcete kúpiť zubnú pastu, pravdepodobne nepôjdete do obchodu s nábytkom. Rovnako, ak chcete predať životné poistenie, nemá zmysel osloviť dôchodcu. Hovorím o kvalite vašich kontaktov.
Mnoho telefonátov je neúspešných práve preto, lebo nie sú smerované tým správnym ľuďom alebo firmám (alebo oboje). Kontakt musí spĺňať niekoľko parametrov, aby bol použiteľný. Jeden z nich je, že dotyčný môže mať potrebu, ktorú vy viete uspokojiť. Preto je nezmysel kontaktovať dôchodcu s cieľom predať životné poistenie. Alebo má byť z nejakého regiónu alebo z určitej sociálnej vrstvy. Alebo… alebo…
Preto-skôr ako začnete telefonovať, urobte si podrobný profil potenciálneho zákazníka. Napíšte na papier podmienky, ktoré má spĺňať váš kontakt. Potom si ich porovnajte s vašim zoznamom kontaktov. Vyčiarknite všetky, ktoré nespĺňajú všetky vaše požiadavky. Takto dostanete zredukovaný zoznam, kam má zmysel telefonovať. Takto si ušetríte množstvo času a zbytočných odmietnutí.
P.S. Ďalše techniky, ako môžete zvýšiť efektivitu kontaktovania nových zákazníkov, sa dozviete na prednáške „Techniky telefonovania“. Pre viac info kliknite sem.
————————————————————
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate zdarma e-book: „7 zákonov úspechu v predaji“.
Chcete viac tipov na zvýšenie predaja? |