7. mája 2012

Kedy má školenie predajcov zmysel?

Toto je skôr nepochopenie ako dilema. Podnikatelia často nevedia, kde je hranica medzi marketingom a predajom.

Je to jednoduché: úlohou marketingu je hľadať a vytvárať záujem o produkt alebo službu. Inými slovami-marketing sa má postarať o to, aby bolo komu predávať.

Dá sa to dosiahnuť v troch krokoch:

1. zákazníci musia o vás vedieť,
2. musíte sa dostatočne odlišovať a
3. musíte byť dôveryhodní.

Toto by mal dokázať váš marketing. Väčšina firiem sa v marketingu sústredí iba na bod 1. Lepšie ako nič, ale nestačí to! Malý dôkaz: zadajte si do Google „dovolenka v Taliansku“. Dostanete vyše 200 tisíc odkazov. Podľa čoho si vyberiete?

Tajomstvo úspechu je v tom, že potrebujete zákazníka osloviť a zaujať ešte PRED tým, ako sa rozhodne nakupovať. Vtedy máte ďaleko väčšie šance vybudovať si s ním vzťah a ukázať mu, že VY ste tá lepšia voľba. Inak ste v jednom vreci s konkurenciou a zákazník NEVIE posúdiť, kto je pre neho lepšia voľba.

Preto zamerajte svoj marketing aj týmto smerom. Ukážte, že ste dôveryhodný partner a že ste to „pravé orechové“ práve pre neho. Pre zákazníka je bude ľahšia orientácia v ponuke a pre vás to znamená istejší obchod.

Veď si len porovnajte predaj zákazníkovi, ktorý oslovil vás a CHCE nakúpiť, s predajom zákazníkovi, ktorého ste vy oslovili s cieľom predať (tzv.studený kontakt)…

P.S. Viac na tému efektívneho marketingu kliknite „Nízkorozpočtový marketing“.
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 princípov úspešného predaja“. Okrem toho ďalšie tipy na zlepšenie predaja, zasielané iba registrovaným čitateľom. (Registrácia je zdarma.)

Stiahnite si ZDARMA:

6 komentárov

  1. Okrem iného službami, prístupom, ale hlavne tým, že sa užšie zameriate na nejaký segment. Tí viac ocenia vašu odbornosť a sú ochotní zaplatiť viac, ak je niečo špecializované. Najväčšia chyba je chcieť byť všetkým pre všetkých. Potom vás hádžu do 1 vreca a posudzujú iba podľa ceny. Odlíšiť sa je kľúč k vyšším cenám. Otázka za 500:Ako sa odlišuje váš marketing od konkurenčného? Na KOHO je zameraný a ČO komunikuje vašim zákazníkom? od toho by som začal…

  2. A čo ak:
    -Zákazníci o nás vedia
    -Sme pre nich dôveryhodní
    -Tak ako sa odlíšiť od konkurecie ???

    (ktorá sa vtláča väčšou a väčšou reklamou na menšiu a menšiu cenu)

    • Áno, to je ideálna kombinácia. Niektorí to ešte kombinujú aj so sociálnymi sieťami. Ja som tomu ešte neprišiel na chuť, nevyužívam potenciál, ktorý tam je. Raz snáď 🙂 Máte s tým nejaké skúsenosti?

Pridaj komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *

Odoslať komentár

Zdieľať článok
Facebook
X
LinkedIn

Chcete zlepšiť predaj vo vašej firme?