Starého psa novým kúskom nenaučíš?
Ak ste šéf predaja, možno ste zažili niečo takéto: po školení predaja (alebo po inej vašej snahe zmeniť zabehnuté postupy) boli vaši predajcovia plní elánu a odhodlania. Ale po krátkom čase ich činnosti opäť skĺzli do „starých koľají“. A vy si kladiete otázku:“Malo to vôbec zmysel?“ Hm…
Ako dosiahnuť, aby predajcovia začali nové postupy aj používať v praxi?
Je fakt, že sme ľudia a nedokážeme sa preprogramovať zo dňa na deň. Ak sme niečo robili dlhý čas, máme to proste v krvi. Ale aj dlhodobé zvyky sa našťastie zmeniť dajú. Tu je pár zásad, ako tomu môžete ako šéf predaja (alebo aj sami sebe) pomôcť:
Po prvé – ak chcete zaviesť nejakú zmenu v správaní, najprv vysvetlite ľuďom, prečo je tá zmena dôležitá. Ideálne je, ak im ukážete, ako to prospeje priamo im. Ak majú ľudia meniť zvyky, musia v tom vidieť zmysel.
Po druhé – čo najjednoduchšie im vysvetlite, ako to „po novom“ treba robiť. Najlepšie je to ukázať, predviesť. Popis nemusí stačiť. Hlavne ak je napísaný príliš „nehmatateľne“. A keď to ukážete vy, nech to predvedú oni vám. (Ak sa jednalo o tréning predaja, tento bod lektor už urobil za vás )
Po tretie – priebežne s nimi o tom komunikujte. Pýtajte sa, ako im to v praxi ide. Proste im to pripomínajte. Ak použijete aj nasledujúci bod, máte to 2v1.
Po štvrté – tréning je základ akejkoľvek zručnosti. Ak predajcovia nejakú techniku teoreticky ovládajú, neznamená to, že ju dokážu v praxi spontánne použiť. Trénujte krátko, ale pravidelne. Môžete na to využiť napríklad pravidelné stretnutia obchodného tímu.
Po piate – presvedčte sa sami, či a ako to používajú. Choďte s predajcami do terénu a dívajte sa – využívajú alebo nevyužívajú to, čo sa na tréningu predaja naučili? Ak nie, späť k bodu 1.
Ako šéf predaja toho potrebujete vedieť ďaleko viac, ak má váš tím podávať dlhodobo dobré výsledky. Jedna z možností, ako si doplniť váš arzenál manažérskych nástrojov a zručností, je zúčastniť sa celodenného školenia „Ako viesť obchodný tím“. Pre viac info kliknite sem.
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 zákonov úspechu v predaji“. Okrem toho ďalšie pravidelné tipy na zlepšenie predaja, určené iba pre registrovaných čitateľov. (Registrácia je zdarma.)
Chcete viac tipov na zvýšenie predaja? |
Martin, toto o čom píšeš je obrovský problém. Všetky rady, ktoré tu píšeš sú funkčné. My vo firme s týmto neustále zápasíme a dospeli sme k záveru, že je potrebný ešte jeden bod a to skôr, než sa začnú uplatňovať ostatné. Úplne prvý krok by mal byť výber. Na školenie treba poslať len tých ľudí, ktorí majú záujem sa vzdelávať a posúvať ďalej. Inak je to, ako keby si hrach na stenu hádzal.