„Čo si želajú predajcovia?“-otvorený list zákazníkom
Okrem toho, že predávame, občas sme sami zákazníkmi. Poznáte Zlaté pravidlo medziľudských vzťahov? „Správaj sa k iným tak, ako chceš, aby sa oni správali k tebe.“ Správame sa ako zákazníci k predajcom tak, ako by sme chceli, aby sa naši zákazníci chovali k nám?
Tu je sedem želaní predajcu smerom k zákazníkom (teda k nám):
-
„Povedz mi pravdu.“ Je to pre mňa lepšie, ako zbytočne plytvať časom a energiou. Ak nechceš kúpiť, povedz mi to priamo.
-
„Daj mi celú tvoju pozornosť.“ Keď spolu rozprávame, nedvíhaj telefóny, alebo nevybavuj iné veci. Tiež si zaslúžim rešpekt.
-
„Povedz mi skutočnú námietku.“ Zahmlievať skutočnosť iba predĺži celý predaj. Keď poznám skutočnú námietku, môžem ju skôr vyriešiť.
-
„Ak nemôžeš rozhodnúť sám, povedz mi to.“ Nie je hanba, ak tvoje rozhodnutie musí ešte schváliť niekto iný. Veľmi mi uľahčí ďalší postup, ak mi to povieš. Ešte lepšie bude, ak mi umožníš byť pri vašom rozhovore.
-
„Nenechaj ma čakať.“ Keď sa dohodneme na stretnutí, buď prosím dochvíľny. Vážme si navzájom náš čas.
-
„Odpovedaj na moju komunikáciu.“ Ak sa dohodneme, že nejaké veci vyriešime e-mailom alebo telefonicky, odpovedaj mi prosím. Nedvíhať telefón alebo neodpovedať na e-maily je prejav neúcty voči mne. Radšej mi povedz na rovinu, čo je vo veci.
-
„Ak niečo robím zle, povedz mi to.“ Nestojím o súcit. Ak som v niečom mimo, chcem o tom vedieť. Nerozumieš mojej prezentácii? Volám ti príliš často? Nehovorím k veci? Ak mi to povieš, môžem to zmeniť.
Začnime od seba a poďme iným príkladom. Správajme sa podľa týchto siedmych želaní. Verím tomu, že aj vaši zákazníci sa začnú podľa toho správať k vám. Nežilo by sa nám potom ako predajcom ľahšie?
(inšpiroval som sa článkom od J.Gittomer: „How a salesperson wants to be treated, honestly.“)
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 zákonov úspechu v predaji“. Okrem toho ďalšie pravidelné tipy na zlepšenie predaja, určené iba pre registrovaných čitateľov. (Registrácia je zdarma.)
——————————————————–
Nie ste ešte zaregistrovaní na odber nových článkov? Zaregistrujte sa! Súčasne s registráciou získate ZDARMA e-book: „7 zákonov úspechu v predaji“. Okrem toho ďalšie pravidelné tipy na zlepšenie predaja, určené iba pre registrovaných čitateľov. (Registrácia je zdarma.)
Chcete viac tipov na zvýšenie predaja? |
super clanok a plati nie len v obchode
otvorene, priame; teraz sa ukaze, kto ostane na palube a kto dezertuje (dobre pre predajcu, aspon nebude davat energiu do neprodukcie)
Presne a vystizne definovane zasady vzajemne prospesne komunikace. Diky.
PS: Bohuzel, je to nedostizny ideal, coz mi denne zakaznici dokazuji. Obchodnik proto musi byt splachovacim a nebrat si nic neprijemneho osobne.
Tomas
No všetko pekné, ale prax je úplne iná. Všetci čo predávajú, vedia že tento model je len vysnívaným ideálom niekoho, kto si myslí že zjedol všetkú múdrosť sveta.
Pracujem ako predajca už 15 rokov, za ten čas sa stretol z vela názormi a bol som na mnohých seminároch, získal som viacej „certifikátov o absolvovaní ….“, no vždy mi bolo do plaču či smiechu pri počúvaní tých „teoretických predajcov“.
Jeden múdry raz povedal“ Ak niečo nevieš, choď sa to učiť, ak ani potom nebudeš vedieť, uč sa ďalej. A ak ani potom to nebudeš vedieť, neostáva Ti nič iné, len aby si to Ty išiel učiť ostatných.“. A tento článok je tiež príkladom takéhoto prístupu. Aj ja sa snažím dodržiavať termíny, hovoriť priamo, jasné a k veci a radšej si pri stretnutí vypínam zvonenie na mobile. No sú veci kde jednoducho sa musia porušiť zásady slušnosti.
V práci sme vyťažený a na pripomienku v mobile reagujem niekedy až po niekolkých hodinách, mail píšem večer, lebo je niekolký v poradí a medzi tým mnoho ďalších vecí. Na telefonát niekedy treba reagovať ihneď, buď volá šéf, alebo dôležitý partner. Aspoň povedať tolko, že o pár minút sa ohlásim, lebo viem ako ja sa dokážem naštartovať ak mne nedvihne môj partner mobil a ja nemám čas čakať ešte desať minut. A dalo by sa rozoberať bod po bode tento článok. Pravda je vždy na oboch stranách a treba velmi citlivo odhadnúť toho druhého, čo je schopný a ochotný tolerovať.
Ovela dôležitejšie je byť čestný voči obchodným partnerom. Nie falošne sa správať slušne.
Ďakujem za Váš pohľad, pán XY. Tiež sa predajom živím už 14 rokov a snažím sa podľa týchto zásad správať. Absolútne súhlasím s čestnosťou, bez toho je dôvera tatam. Tento článok som napísal preto, lebo naozaj ako zákazníci sa niekedy správame úplne inak,ako my očakávame od zákazníkov. Ideálne to nikdy nebude, stačí sa snažiť k tomu aspoň priblížiť. Nikdy som netvrdil, že ja som bez chyby. Ale chcem byť stále lepší a lepší. Myslím, že sa mi to aj darí, preto sa o svoje skúsenosti delím s inými. Pretože sú z praxe. Prajem všetko dobré!