Kategórie článkov
Vyhľadávanie
Tri kľúčové úlohy B2B-obchodníka v roku 2025
Zdá sa, že pre B2B-obchodníkov rok 2025 NEBUDE žiadna brnkačka. Pre niektoré segmenty celkom určite…
Prečítať článokTajomstvo výkonnosti obchodníka
Od šéfov predaja občas dostávam otázku: „Mám obchodníka, ktorý má slabé výkony. Niečo síce predá,…
Prečítať článokNie je námietka ako námietka
Naučte sa jednoduchú techniku ako odlíšiť, či ide o zastierací manéver zákazníka alebo o skutočnú…
Prečítať článokPredaj produktu alebo riešenie potrieb?
Viete aký je rozdiel medzi predajom produktu a riešením potrieb zákazníka? Obrovský. Tu je krátky…
Prečítať článokSebaobrana pri cene
Podcast pre obchodníkov - prečo je cena problém a ako zvládať cenové námietky od zákazníkov
Prečítať článokV čom ste lepší ako konkurencia?
Ako sa počas prezentácie odlíšiť od konkurencie? Tri pravidlá ako vhodne vyzdvihnúť vaše výhody bez…
Prečítať článokSte pre nás príliš drahí…
Námietky na cenu patria podľa prieskumu medzi 3 najčastejšie výzvy v predaji (zdroj: Hubspot). Pozrime…
Prečítať článokAko riešiť súčasnú situáciu v predaji?
…alebo chcú firmy od obchodníkov nemožné? Mnohé segmenty už pocítili následky nedávnych zmien – zdražovanie…
Prečítať článokAko si udržať zákazníkov, ktorí chcú odísť ku konkurencii?
Udržať si zákazníkov, ktorí už u vás nakúpili, je jeden z najefektívnejších spôsobov, ako vytvárať…
Prečítať článokTri diagnózy skúsených obchodníkov
Človek by očakával, že čím dlhšie niekto predáva, tým lepší v tom bude. Nuž, neplatí…
Prečítať článokAby vás neprekvapila už žiadna námietka
Dostávate námietky od zákazníkov? Ako pevní sa vtedy cítite byť v kramflekoch? Urobte si rýchly…
Prečítať článokOzvite sa, až keď skončí korona…
Toto je asi najčastejšia z námietok zákazníkov počas tohoto COVID-obdobia. Môže byť opodstatnená – sú…
Prečítať článokAký budeš, obchodný rok 2021?
Kto rozhodne – my alebo okolnosti? Stojí pred nami nová cesta, dlhá 365 dní. Aká…
Prečítať článokDôležitá zmena, ktorá vám pomôže lepšie predávať aj (a nielen) počas pandémie
V dnešnej situácii, kedy sa nám predaj poriadne „pritvrdzuje“, je každá rada dobrá. Jednu takú…
Prečítať článokAko prežiť ťažké časy ako obchodník (5.časť)
Je to síce až posledný článok z tejto série, ale bez neho nevymačkáte z predošlých…
Prečítať článokAko prežiť ťažké časy ako obchodník (4.časť)
Podnikli ste všetky nevyhnutné akcie na ochranu a udržanie vašich existujúcich zákazníkov? V 3.časti ste dostali 7…
Prečítať článokAko prežiť ťažké časy ako obchodník (3.časť)
Ak ste si svedomito urobili úlohy z 2.časti, už viete presne ako na tom ste…
Prečítať článokAko prežiť ťažké časy ako obchodník (2.časť)
Ak vám náhodu ušla 1.časť, odporúčam prečítať si ju tu: Ako prežiť ťažké časy ako…
Prečítať článokAko prežiť ťažké časy ako obchodník (1.časť)
Sú branže, ktoré dnes prežívajú zlaté časy – výrobcovia zdravotníckych pomôcok, vitamínov, liekov, dezinfekčných prostriedkov,…
Prečítať článokAko bez ďalších nákladov zvýšiť tržby v špecializovanej predajni?
Menšie, špecializované predajne dnes čelia tvrdej konkurencii veľkých obchodných sietí typu Hornbach, IKEA, Mobelix apod.…
Prečítať článokAko sa lepšie „nakopnúť“ do pracovného dňa
Prajem vám veľa úspechov v novom roku! Chcem ho začať témou, ktorá s predajom nesúvisí.…
Prečítať článokNie je námietka ako námietka (a ako sa v nich vyznať)
Často sa stretávam s tým, že predajcovia hádžu námietky do jedného vreca. Majú na všetky…
Prečítať článokAko rozpoznať (anti-) nákupné signály zákazníka?
V literatúre alebo na obchodníckych školeniach sa s pojmom „nákupné“ signály“ stretnete najčastejšie v súvislosti…
Prečítať článokKeď sa klient odmlčí a nedvíha vám telefón…
Možno ste zažili klientov, ktorí s vami na úvodnom stretnutí komunikovali úplne normálne, ale všetky…
Prečítať článokČo by ste v predaji mali predvídať alebo Houston, máme problém!
Čím lepšie dokážete v predaji predvídať situáciu a jej okolnosti, tým lepšie sa viete na…
Prečítať článok7 tipov ako si ľahšie poradiť s námietkami zákazníkov
S námietkami sa v obchode stretávame často. Vytvárajú akúsi pomyselnú „bariéru“ k vytúženým predajom. Aspoň…
Prečítať článok10 otázok, ktoré by ste si mali položiť ak chcete zlepšiť predaj v roku 2019
Chcete ako obchodník dosahovať v roku 2019 lepšie výsledky? Potom si položte nasledujúcich 10 otázok…
Prečítať článokCRM – aktivátor predaja alebo mŕtva databáza klientov?
CRM (skratka: client relationship management) už nie je v obchodných firmách celkom neznámym pojmom. Mnohé…
Prečítať článokAby ste predali za vyššiu cenu, iba konkurenčná výhoda nestačí.
Keď sa pýtam obchodníkov, prečo by im zákazník mal zaplatiť viac ako konkurencii, dostávam 2…
Prečítať článokČo je najdôležitejšia „výbava“ úspešného obchodníka?
Vedeli by sme napísať dlhý zoznam toho, čo všetko obchodník potrebuje aby mohol úspešne predávať.…
Prečítať článokAko znížiť riziko odmietnutia v obchodných telefonátoch?
Pred časom mi od jedného čitateľa prišla žiadosť o radu: „Chcem e-mailom osloviť firmu X a…
Prečítať článokObchodníci, podpísali by ste sa pod tento list?
Za predajom je veľký kus psychológie. Ak obchodník nechce hrať na náhodu, mal by vedieť…
Prečítať článokAko reagovať na dopyty zákazníkov? alebo „Nie je všetko zlato, čo sa blýska!“
Predstavte si situáciu, že zákazník vás požiada o cenovú ponuku. Vy neváhate a pošlete mu ju. Aké…
Prečítať článokAj vy ste im to zhltli aj s navijákom?
Od „odborníkov“ na predaj dostávame množstvo rád, ako lepšie predávať. Niektoré z nich sú skvelé,…
Prečítať článokČo riskujete, ak je produkt „na tanieri“ príliš skoro?
Podľa akého pravidla sa riadite, kedy už je vhodné so zákazníkom hovoriť o vašom produkte,…
Prečítať článokPomôcka na plánovanie predaja v roku 2018
Sme na prelome rokov a to je čas, kedy sa väčšina z nás zaoberá plánovaním.…
Prečítať článokAko uzavrieť obchod za polovičný čas vďaka stupídne jednoduchej technike
Zo stretnutia odchádzate nadšený – váš návrh sa zákazníkovi páčil, už zostáva iba poslať formálnu…
Prečítať článokAko urobiť na zákazníka dokonalý prvý dojem?
Príslovie „Prvý dojem môžeš urobiť iba raz“ pozná asi každý. Aj to, že v obchode…
Prečítať článokSlová ako nástroje predaja (Šlabikár obchodníka I.)
Všetci vieme, že slová sú pri komunikácii veľmi dôležité. Sú nositeľmi myšlienok. Pre obchodníka sú…
Prečítať článokAko „zohriať“ kontakt pred prvým telefonátom?
„Ďakujem, ale nemám záujem…“ – už vám to niekedy zákazník povedal do telefónu? Keď ako…
Prečítať článokAko nepokaziť obchodný telefonát týmito 5 hlúpymi otázkami
Pre mnohých obchodníkov je telefonát stále tým najdôležitejším nástrojom, ako osloviť nového zákazníka. Ak je…
Prečítať článokAko sa nenechať zaskočiť námietkou: „Ešte sa poradím“…
„Mne sa vaša ponuka veľmi páči, ale musím to ešte prejsť s našim technickým riaditeľom…“ …
Prečítať článokTlačiť na zákazníka, alebo radšej nechať obchodu voľný priebeh?
Jedna skupina obchodníkov tvrdí:„Musíš pritlačiť. Lebo keď necháš zákazníka odísť len tak, už sa nevráti.“ Na…
Prečítať článokAko získať konkurenčnú výhodu, navyše rýchlo a bez nákladov?
Firma alebo obchodník, ktorí ako prví zareagujú na dopyt zákazníka, majú o 248% vyššiu pravdepodobnosť, že…
Prečítať článokViete čo sú vaše obchodnícke aktíva a pasíva?
Nedávno som po rokoch náhodou znovu chytil do ruky knihu od R.Kiyosakiho: „Bohatý otec, chudobný…
Prečítať článokAko presvedčiť zákazníka, aby kúpil? Odpoveď vás asi dosť prekvapí…
Chceli by ste poznať zázračné slová, frázy alebo obchodnícke techniky, ktorými by ste zaručene dokázali…
Prečítať článokDva zaručené spôsoby ako demotivovať obchodný tím
Žiaden manažér predaja nechce svojich obchodníkov vedome demotivovať. Naopak – každý sa snaží so svojim tímom dosiahnuť čo…
Prečítať článokČo urobiť, ak sa zákazník opýta na cenu príliš skoro?
Pre väčšinu obchodníkov je to ťažká dilema – ak poviem zákazníkovi cenu hneď na začiatku,…
Prečítať článokAko postupovať pri obhajobe ceny?
Situácia, kedy sa po prezentácii ponuky zákazníkovi zdá vaša cena privysoká, je vám asi dôverne známa…
Prečítať článokAké 2 kroky by mal urobiť manažér predaja, ak potrebuje rýchlo zvýšiť predaj
„Aké 2 kroky by ste podnikli ako nový manažér predaja hneď v prvom týždni, aby…
Prečítať článokČo sa dialo na workshope o námietkach?
Koncom júla (28.7.2016) sa konal 1.letný worskhop pre predajcov na tému Sebaobrana pri námietkach. Spolu…
Prečítať článokAko riešiť námietky vzhľadom na ich načasovanie?
Na námietky môžete naraziť v ktorejkoľvek fáze predaja. Niektoré prichádzajú už na začiatku – napríklad:„Nemám záujem“ alebo „Pošlite…
Prečítať článokAko jedinou otázkou naštvať zákazníka?
Nedávno som sa znovu po dlhšom čase „prehrabával“ v mojej knižnici kníh o predaji a naďabil som na…
Prečítať článokAko komunikovať s klientmi, aby s vami radi hovorili?
Keď vášmu klientovi zvoní telefón a vidí na ňom vaše meno, čo si v duchu…
Prečítať článokAký ste obchodník? – otestujte sa!
Byť úspešným obchodníkom, to nie je len o predajných zručnostiach. Mali by sa…
Prečítať článokÚspešnosť ponúk ako nástroj manažovania predaja?
Úspešnosť ponúk je jeden z kľúčových hodnotiacich parametrov obchodníka. Z pohľadu manažmentu predaja je dokonca údaj…
Prečítať článokO steaku, telefonovaní a obchodníckej hluchote.
Predstavte si, že ste v reštaurácii a pri objednávaní vám čašník odporúča:„Vyskúšajte špecialitu šéfkuchára – steak s čerstvými…
Prečítať článokKeď predávate, pracuje obchodnícka logika proti vám?
Predstavte si, že ste majiteľ firmy a prídu vám dva e-maily od dvoch rôznych obchodníkov. Skúste…
Prečítať článokAko predať zákazníkovi hodnotu namiesto ceny?
Stará obchodnícka zásada hovorí:„Ak chcete zákazníka presvedčiť, aby kúpil, ukážte mu najprv hodnotu, ktorú kúpou získa.“…
Prečítať článokAko zabiť pri vyhľadávaní nových zákazníkov 3 muchy 1 ranou?
Podľa môjho prieskumu je získavanie nových zákazníkov hlavnou prioritou pre 56% predajcov a obchodných firiem…
Prečítať článokTri stratégie, ako zvýšiť predaj.
Teraz je obdobie, kedy sa vo firmách obvykle plánuje predaj. Ale nielen teraz – dobrý…
Prečítať článokAko zvýšiť úspešnosť telefonátov?
Ak oslovujete nových zákazníkov cez telefón, pravdepodobne často narážate na odmietnutia. Hlavné dôvody sú tri. O najčastejšom z…
Prečítať článokVeľké upratovanie po obchodnícky
Ak máme okolo seba neporiadok, necítime sa dobre. Preto sa s Vianocami tradične spája aj domáce upratovanie. V…
Prečítať článokNa čo si dať pozor? (príklad skutočného telefonátu)
Nedávno som počas školenia robil s účastníkmi „živé“ telefonáty do firiem. Úlohou bolo iba získať…
Prečítať článokAko účinne osloviť nových zákazníkov?
Každý, kto chce osloviť nových zákazníkov, mi dá za pravdu, že prvý kontakt je ten najťažší.…
Prečítať článokDá sa predaj uzatvárať na istotu?
Väčšina predajcov si pod uzatváraním predaja predstavuje tú finálnu „magickú“ otázku: „Môže byť, pán zákazník?“…
Prečítať článokChcieť predať je jedno, a … druhé!
Predaj môže byť pre obchodníka veľmi emocio-nálna vec. Veď predať znamená zarobiť peniaze! Chtíč…
Prečítať článokJe tu zas (čas výstav)…
Nedávno sa na mňa jeden čitateľ obrátil s otázkou: „Ako z výstavy vyťažiť čo najviac?“…
Prečítať článokAko prezentovať vaše výhody, aby tomu zákazník aj uveril?
Chcete zákazníkom odprezentovať a pochváliť sa vašimi výhodami, ale nechcete aby to pôsobilo ako samochvála?…
Prečítať článokAko je to s nákupnými signálmi?
Je skvelé, ak sa zákazník zaujíma, ak sa veľa pýta. Toto sa zvyčajne považuje za nákupný…
Prečítať článokAko vám pomôžem?…alebo ako (ne)začať rozhovor so zákazníkom v predajni
„Nech sa páči“, „Poradím nejako?“, „Ako vám pomôžem?“ – tieto a podobné otázky sú ako keby…
Prečítať článokDaj si, bude ti to chutiť!
V predošlom blogu Na predaj potrebujete g..e! ste vo videu dostali odpoveď na otázku: Prezentovať…
Prečítať článokNa predaj potrebujete g…!
A je tu vyhodnotenie súťaže z minulého týždňa. Odpoveď na súťažnú otázku nájdete na konci…
Prečítať článokAko (ne)komunikovať s klientom…
Na videu si môžete pozrieť krátku ukážku z premiéry školenia Reset predaja. Upozorňujem v ňom na…
Prečítať článokNovinka pre manažérov!
Hurá! Práve vyšla v slovenčine nová kniha: Prirodzené zákony manažmentu od A.Marena. Je určená (nielen obchodným)…
Prečítať článokObchodník ako krotiteľ zveri?
S klientmi väčšinou hovorím o obchodníckych zručnostiach. Ale rovnako tak dôležitá je aj zručnosť, ktorá sa ale…
Prečítať článokKedy má predajca „šťastné ucho“?
Fakty o klientovi si nájdeme na internete. Ale jeho myšlienky a názory sa musíme dozvedieť…
Prečítať článokPozor na anti-nákupné signály!
Vedeli ste, že v priemere až 54% z očakávaných obchodov sa nakoniec neuzatvorí? (zdroj: CSO Insight/TCS 2010) To…
Prečítať článokPýtať sa? Áno, ale…
Hádam už ani neexistuje predajca, ktorý by nepoznal zásadu:„Kto sa pýta, ten vedie rozhovor“. Nie…
Prečítať článokPomáha tlak na predaj(cov)?
Asi každý šéf predaja zažil situácie, keď sa obchodníci pred koncom mesiaca ešte ani len nepriblížili…
Prečítať článokAko predajcu nadchnúť pre produkt?
Nejdem diskutovať o tom, či predajca má alebo nemá mať nadšenie pre svoj produkt.…
Prečítať článokJe koniec mesiaca a ešte nemáte zarobené?
Ak ste platení províziou z predaja, možno to poznáte – do konca mesiaca zostáva pár dní…
Prečítať článokKedy je viac naozaj viac?
Na Facebooku som uverejnil jednu moju zákaznícku skúsenosť . Je to cenná lekcia do predaja, preto…
Prečítať článokAko je to s budovaním dôvery?
O budovaní dôvery sa píše asi v každej knižke o predaji. Mám ale pocit, že niektoré…
Prečítať článokAko plánovať získavanie nových zákazníkov?
Nadviažem na predošlý blog Ako si uľahčiť štart do predaja v 2015. Každý obchodník alebo…
Prečítať článokKomu zavolať, ak si chcete dohodnúť stretnutie cez telefón?
Od obchodníkov, ktorí oslovujú firmy a dohadujú si stretnutia cez telefón, často dostávam otázku: „S kým…
Prečítať článokJe vaša firma kapor, šťuka alebo chobotnica?
Z prírodovedy vieme, že kapor je pomalý a plachý, šťuka je rýchla a dravá a…
Prečítať článokHovoria vám:“Pošlite mi najprv ponuku?“
Pre človeka, s ktorým si chcete dohodnúť schôdzku, je to jednoduchý spôsob ako sa vás…
Prečítať článokAko nájsť nových spolupracovníkov v MLM?
Mnohí o mne vedia, že som sa v minulosti venoval MLM-podnikaniu. Na začiatku ma naučili…
Prečítať článokMohli mi predať, ale…snáď nabudúce.
O zázračnej moci technikov a servisákov pri podpore predaja som už viackrát písal. Dnešná skúsenosť…
Prečítať článokAko správne získavať referencie?
Nedávno som dostal otázku od čitateľky, ktorá chcela poradiť so získavaním referencií. Ale keďže referencie (odporúčania)…
Prečítať článokZákazník pred podpisom zmluvy náhle zmenil názor?
V jednej diskusnej skupine na LinkedIn som náhodou natrafil na tému: „Už sa vám stalo,…
Prečítať článokBlog Akopredavat.sk oslavuje 4.narodeniny!
Priatelia, zdá sa to byť až neuveriteľné, ale tento blog bol oficiálne spustený práve pred…
Prečítať článokSúťaže predajcov – dvojsečná zbraň?
Súťaže dokážu vyburcovať predajcov k lepším výkonom. To je známa vec. Ale čo ak máte…
Prečítať článokNajľahší spôsob, ako plytvať obchodným potenciálom…
Každý obchodník vám povie, že najťažšie je otvoriť si dvere k novému zákazníkovi. Väčšinou to…
Prečítať článokAko predchádzať námietkam?
Jednoduchá technika, ako sa vyhnúť veľkej väčšine námietok zákazníkov. Nič nové pod slnkom, ale málo…
Prečítať článokČo sa stane, keď nastane „okamih pravdy“?
Nedávno som si kúpil skvelú knihu od kolektívu autorov: „Služby, z kto- rých padnete na…
Prečítať článokAj keď nemáte, nechoďte s prázdnymi rukami!
Občas sa stane, že zákazník chce kúpiť napríklad oblečenie, ale jeho veľkosť práve nie je…
Prečítať článokDávate zákazníkovi „ohmatať“?
Zákazník má na kúpu svoje vlastné dôvody. Nie sú to ani vlastnosti, často ani výhody…
Prečítať článokNajdôležitejšia časť obchodného e-mailu je…?
Súčasťou komunikácie so zákazníkmi sú okrem osobných stretnutí a telefonátov aj e-maily. Preto by sa…
Prečítať článokV obchodných e-mailoch nikdy nezabúdajte na…
Súčasťou komunikácie so zákazníkmi sú okrem osobných stretnutí a telefonátov aj e-maily. Preto by sa…
Prečítať článokPočítanie „po zákaznícky“…
Hovorí sa, že vzorec nákupného rozhodovania je: koľko zaplatím a koľko za to získam? Také…
Prečítať článokSmutné svedectvo z výstavy – kto nevidel, neuverí…
Je to presne rok, čo som uverejnil článok o neodpustiteľnom plytvaní obchodným potenciálom na výstavách.…
Prečítať článokAko vás vníma váš budúci zákazník?
Aby ste dokázali úspešne predávať, okrem toho čo a ako predávate, je tu ešte jedna…
Prečítať článokPovinné „cviky“ pred výstavou.
Nasposledy som sa téme výstav venoval pred rokom. Ak sa náhodou chystáte aj vy vystavovať, tu…
Prečítať článokSnažíte sa predať? Tak sa potom nečudujte…
Typický obchodník býva často naprogramovaný ako terminátor: „Choď a predávaj!“ Tak ide a snaží sa…
Prečítať článokČo treba sledovať, ak ste manažér predaja?
Ak robíte jednorazové predaje, tak vám stačí sledovať množstvo aktivít vašich predajcov. Ale čo ak…
Prečítať článokAko neprísť o najlepších zákazníkov?
Natrafil som na skvelý tip, ako neprísť o vašich najlepších zákazníkov. Je vám dúfam jasné,…
Prečítať článokTri otázky o konkurencii, na ktoré by ste mali vedieť odpovedať.
Ak nie ste monopol, zákazníci vás porovnávajú s konkurenciou. Aj keď vám to nie vždy povedia.…
Prečítať článokŠéfe predaja, je váš kurz správny?
Obchodná firma meria svoju výkonnosť väčšinou veľkosťou obratu. Za koľko Eur sme predali? Obrat je…
Prečítať článokMyslite v predaji aj na zadné dvierka!
Ak vám predaj beží dobre, skvelé! Možno máte práve sezónu, možno máte produkty, o ktoré…
Prečítať článokČo majú spoločné zákazník a divá zver?
Psychológia predaja má veľa spoločného s fyzikálnymi zákonmi. Majú tú výhodu, že viete predvídať výsledky.…
Prečítať článokAko zákazníka „donútiť“ priznať farbu?
Predajca má pomáhať zákazníkom riešiť ich potreby. Na to musí dobre poznať ich situáciu. Ale…
Prečítať článokČo nedá spávať manažérom predaja?
Mať na pleciach zodpovednosť za obchodné výsledky firmy je veľké bremeno. O to ťažšie je…
Prečítať článokČo môže zákazníkovi zatemniť rozum?
Máte najväčší výber široko-ďaleko, dobré ceny, poskytujete nadštan-dardné služby a zákazník aj tak nakúpil u…
Prečítať článokZaklopať alebo nezaklopať zákazníkovi bez ohlásenia?
Cesty k novému zákazníkovi sú kľukaté a nevyspytateľné. A na konci vás čakajú dvere. Spôsobov…
Prečítať článokJedno z tajomstiev uzatvárania predaja
Uzatváranie predaja je medzi obchodníkmi častá téma. Nečudo – veď uzatváranie rozhoduje o tom, či…
Prečítať článokNákaza sa rozšírila ďalej!
S rozmachom sociálnych sietí ako Facebook a LinkedIn podnikatelia, predajcovia a marketéri dostali do rúk…
Prečítať článokSte marketingová líška alebo pavúk?
Dnes po 5 mesiacoch opäť niečo na tému marketing 🙂 Sean D´Souza, expert z Nového…
Prečítať článokTri vývojové štádiá predajcov.
Tak ako všetko živé prechádza svojim vývojom, rovnako aj predajcovia majú svoje vývinové štádiá. Ale…
Prečítať článokNie je po Vašich produktoch dopyt? Asi vám chýba toto…
Poskytujete finančné poradenstvo? Predávate doplnky výživy? Otvárate klientom účty kryté zlatom? Z vášho pohľadu je…
Prečítať článokAko otočiť pohľad zákazníka na cenu?
Viete ako sa na cenu díva váš zákazník? Jeho vzorec výpočtu totiž rozhodne o tom,…
Prečítať článokAko získať body už v úvode predaja?
Ak má zákazník pocit, že robíte to isté ako konkurencia, bude porovnávať a rozhodovať sa…
Prečítať článokSte CYBORG? Ani zákazník nie je…
Videli ste niekedy film ako „Terminátor“? Ak áno, tak ste si určite v záberoch z…
Prečítať článokPrišiel som, videl som a … stačilo mi!
Ako už tradične, aj tento rok som sa bol pozrieť na Conecu. Len tak, z…
Prečítať článokJe takáto otázka obchodníkova priamosť alebo je to už drzosť?
Predstavte si, že zákazník už tretí krát oddialil svoje rozhodnutie. Vy ste vypracovali ponuku, ale zákazník…
Prečítať článokVitajte…a dovidenia, pán zákazník!
Dôležitosť prvého kontaktu so zákazníkom ani netreba zdôrazňovať. Najčastejšie o ňom hovorím v súvislosti s…
Prečítať článokDať alebo nedať predajcovi na výplatu 4.000 €?
Možno ste ako šéf už boli v situácii, že váš predajca mal dostať na výplatu…
Prečítať článokČo okrem námietok behá zákazníkovi hlavou, ale vám o tom nepovie?
Obchodníci mi často hovoria o námietkach svojich zákazníkov. Námietka je niečo, čo vám zákazník povie…
Prečítať článokSte ako včelia kráľovná alebo ako vedúci letovej prevádzky?
Otázka v nadpise znamená: Viete na čom práve pracujú vaši predajcovia? Máte prehľad, v akom je…
Prečítať článokJe to už nátlak alebo iba prirodzené vyvrcholenie?
Nedávno som s predajcami diskutoval o nasledujúcej situácii: ste u zákazníka na obchodnej návšteve. Zistili…
Prečítať článokAko ľahšie zdolať prekážky v roku 2013?
Pozrite si toto 3-minútové video. Hovorím v ňom o jednoduchej technike, ako ľahšie zdolať prekážky…
Prečítať článokJe vhodné sa zákazníka pýtať na rozpočet?
Nie vždy je to potrebné. Ak sa jedná o produkty, ktoré zákazník už používa, ich…
Prečítať článokPredajný alebo nákupný cyklus-ktorým sa riadite?
Predstavte si túto situáciu: ste majiteľ firmy a zavolá vám predajca z reklamnej agentúry. Požiada…
Prečítať článokAko podporiť maloobchodný predaj v čase Vianoc?
S Vianocami u mnohých prichádza aj nepríjemný pocit – Zase musím kupovať darčeky! Ako dosiahnuť,…
Prečítať článokRada začínajúcim predajcom.
Nedávno som dostal e-mail od čitateľa, ktorý začal pracovať ako predajca v jednej poisťovni. Žiadal…
Prečítať článokToto je váš zákazník, zoznámte sa!
Časy, kedy ste len tak zavolali a dohodli ste si so zákazníkom stretnutie, sú už…
Prečítať článokViete, kedy je pýtať sa nebezpečné?
Stalo sa vám to? Položili ste zákazníkovi otázku a on ju buď zahovoril, odmietol vám…
Prečítať článokNajdôležitejšia otázka v predaji je táto…
V predaji existuje jedna otázka, ktorú si zákazník vždy položí, aj keď ju nie vždy…
Prečítať článokČo radí predajcom T.Kasza?
Prinášam Vám krátky rozhovor o predaji s maďarským expertom na predaj T.Kaszom: 1. Čo sa…
Prečítať článok„Krčmová lekcia“ o postoji
Nedávno som si na terase jedného bratislavského pubu všimol nápis: „Radi Vás obslúžime pri bare.“…
Prečítať článokAko stratiť dôveru zákazníka za menej ako 5 sekúnd ?
Dnes to bude krátky, ale dôležitý tip do predaja. Nedávna skúsenosť z predajne elektroniky, kde…
Prečítať článokČo so zákazníkom, ktorý VIE, čo chce?
V článku „Čo robiť so zákazníkom, ktorý nevie, čo chce…“ som písal o základnej chybe,…
Prečítať článokLeto-výhoda „uhorkovej sezóny“?
Začalo leto a s ním pre mnohých aj „zakliate obdobie“ uhorkovej sezóny. Nie je na…
Prečítať článokPrečo sa prestalo dariť alebo malá lekcia jachtingu.
Ak niekto má v predaji výsledky a potom sa dostane s výkonmi dole, má to…
Prečítať článokPredaj ako v rozprávke o troch grošoch…
V rozprávke o troch grošoch sa hovorí: „prvý groš vráť, druhý odlož a tretí môžeš…
Prečítať článokHaló, koľko u vás stojí vrece cementu?
Ako na takýto telefonát zákazníka zareagujete vy alebo vaši kolegovia? Ak ste obchodná firma, pravdepodobne…
Prečítať článokMá marketing predávať?
Toto je skôr nepochopenie ako dilema. Podnikatelia často nevedia, kde je hranica medzi marketingom a…
Prečítať článokNie je pýtať sa ako pýtať sa…
V starších knihách o predaji sa často dočítate, že máte klásť tzv. sugestívne otázky. To…
Prečítať článokJubilejná 100-ka alebo niečo o vodcovstve.
Ťažko uveriť, ale práve čítate článok s poradovým číslom 100! Ďakujem za vašu priazeň, priatelia,…
Prečítať článokSte nervózni pred prezentáciou?
Už máte za sebou vašu prvú prezentáciu pred menšou alebo väčšou skupinou ľudí? Ak áno,…
Prečítať článokPredávanie „po rybársky“.
Keď som ako chlapec chodil na ryby, raz mi zabral nejaký väčší kúsok. Chytil som…
Prečítať článokSlávnostný krst knihy „Tajomstvá uzatvárania predaja“
Tak, včera 1.3.2012, sme slávnostne pokrstili knihu Tamása Kaszu „Tajomstvá uzatváranie predaja“! V priestoroch vinárstva…
Prečítať článokOprávnená námietka je, keď…
Ak zákazník na niečo namieta, môže ísť o „nevinnú poznámku“, alebo sa jedná o oprávnenú…
Prečítať článokHľadáte hviezdy do obchodného tímu?
V štúdii „Ako najať a vychovať vášho ďalšieho top-predajcu“, ktorú zverejnili H.Greenberg, H.Weinstein a P.Sweeney,…
Prečítať článokNemachrujte s kvalitou, tá sa neráta!
Ale veď kvalita je dôvod, prečo máme vyššie ceny ako konkurencia! Vyššia cena = vyššia kvalita.…
Prečítať článokČo je to cyklus „svrbenia“ alebo ako správne načasovať opakovaný predaj?
Zažili ste už na dovolenke pocit, že ste po týždni už nevedeli obsedieť? Alebo ste…
Prečítať článokToto bol najhorší obchodný telefonát v histórii…
Vitajte v novom roku! Pôvodne som mal pre vás nachystaný iný článok, ale pred chvíľou…
Prečítať článokČo so zákazníkom, ktorý nevie, čo chce…
Nedávno som bol svedkom takejto scény v predajni s oblečením. Pán v strednom veku sa…
Prečítať článokŠachová partička v predajnom rozhovore.
Cez víkend som hral šachy s mojim 7-ročným synom Oliverom. Hrá na svoj vek obstojne,…
Prečítať článokDve stratégie ako na nové kontakty
Hlavne u nových kontaktov je niekedy výzvou nevzdať sa príliš skoro. Vyskúšate raz, dva krát…
Prečítať článokTraja najväčší zabraňovači príjmu
Keď sa pozriem do svojej obchodníckej minulosti, našiel som tri metódy, ktorými som sa roky…
Prečítať článokDržte krok s klientom…
Nedávno som sa stretol s jedným predajcom, ako zákazník. Všetko bolo v poriadku, až na…
Prečítať článokAko dobehnúť resty v predaji ešte v tomto roku?
Blíži sa koniec a roka a s tým aj vyhodnotenie plnenia obchodných plánov. Chýba vám…
Prečítať článokPredajca-Superman?
Suverénny pohľad, bezvadný výzor, pozná odpoveď na každú otázku, proste vie ohúriť! Aj tak zďaleka…
Prečítať článokAko NEzačať obchodný rozhovor, ak vám je život milý…
„Dobrý deň, ja som Peter Novák z firmy Skrutky a náradie. Rád by som vám…
Prečítať článokAko reagovať na námietku, ak nechcete prichádzať o obchody
Poznáte to – všetko ide ako po masle, až kým zákazník nevytiahne námietku. Nič sa nedeje…
Prečítať článok„Čo si želajú predajcovia?“-otvorený list zákazníkom
Okrem toho, že predávame, občas sme sami zákazníkmi. Poznáte Zlaté pravidlo medziľudských vzťahov? „Správaj sa…
Prečítať článokAko najľahšie posilniť dôveru zákazníka
Dôvera je kľúčový predpo- klad k predaju. Ak vám zákazník nedôveruje, nekúpi. Nie sú žiadne…
Prečítať článokStarého psa novým kúskom nenaučíš?
Ak ste šéf predaja, možno ste zažili niečo takéto: po školení predaja (alebo po inej…
Prečítať článokŠtyri tipy ako začať prezentáciu správne.
Prezentovanie je nevyhnutnou súčasťou práce obchodníka alebo manažéra. Pre úspech Vašich pre- zentácií je veľmi…
Prečítať článokAkú literatúru o predaji čítam?
Mnohí z vás sa pýtate, akú literatúru o predaji by som vám odporučil čítať (v…
Prečítať článokFacebook ako nedocenený pomocník predaja?
Z nevedomosti som ako obchodník Facebook dlho ignoroval. A bola to chyba! Zďaleka som nedocenil…
Prečítať článokProzákaznícka orientácia „naruby“
Za posledné roky je „prozákaznícka orientácia“ často spomínaná téma. Firmy hľadajú nové a nové metódy,…
Prečítať článok„Babka k babce, budú …“
Existuje jedna jednoduchá technika, pomocou ktorej môžete takmer okamžite zvýšiť obrat o 5-10%. Spomenul som…
Prečítať článokTip na kreatívnejšie plánovanie.
Dobré plánovanie je polovica úspechu. Druhá polovica je uskutočnenie toho, čo sme si naplánovali. Ako…
Prečítať článokKeď to nejde, tak to nejde?
Sú obdobia, kedy predaj nejde tak, ako by sme si želali. Akoby sa všetci zákazníci…
Prečítať článokČo zákazník naozaj chce (alebo ako nájsť presvedčivé predajné argumenty)?
Dnes som hľadal na webe dovolenku v Chorvátsku. Našiel som jeden portál, ponúkajúci ubytovanie. Boli…
Prečítať článokAko vás zákazník „oňuchá“ skôr, ako sa nazdáte…
Ak predávate služby, alebo čokoľvek, zákazník si vás „oňuchá“ alebo „ohmatá“ oveľa skôr, ako si…
Prečítať článokPrvá pomoc pri reklamáciách.
Reklamácia nie je nič príjemného. Hlavne ak je zákazník nahnevaný a vy ste prvý, kto…
Prečítať článokZákon zotrvačnosti a predaj-čo majú spoločné?
Existujú dva druhy konkurencie-zjavná a neviditeľná. Ktorá je pre obchodníka nebezpečnejšia? V prvom prípade je…
Prečítať článokAko dlho si vás zákazník pamätá?
Stretnutia s niektorými ľuďmi si pamätáme aj roky. Na niektoré zabúdame už po pár minútach.…
Prečítať článokPotrebujete zmenu?
Často som svedkom toho, ako sa obchodníci (alebo firmy) snažia dosiahnuť lepšie výsledky robením tých…
Prečítať článok„Tri oriešky“ marketingu alebo ako si uľahčiť predaj.
Marketing je opradený množstvom záhad. Jednou z nich je: „Čo je vlastne úlohou marketingu?“ Môžete…
Prečítať článokAby sa leto nestalo zimným spánkom (v biznise).
Máte aj vy počas leta „uhorkovú sezónu“? Ak máte sezónny predaj a leto u vás…
Prečítať článokŠesť chýb v marketingu SZČO a malej firmy.
Ak nechcete každého nového zákazníka krvopotne oslovovať telefonicky, potrebujete robiť marketing. Ohľadne marketingu ešte stále…
Prečítať článokAko zmenšiť „odpad“ pri telefonovaní.
Škoda každej minúty, ktorú stratíte pri neúspešnom telefonáte potenciálnemu zákazníkovi. Ako tieto straty znížiť na…
Prečítať článokŠesť príkladov ako NE-telefonovať.
Asi väčšina predajcov stále využíva na kontaktovanie nových zákazníkov telefón. Cieľom býva predstaviť sa a…
Prečítať článokDokážete zákazníkom čítať myšlienky?
Čítať myšlienky možno nie, ale niektoré veci dokážete spoľahlivo predvídať. Napríklad námietky. Ak z desiatich…
Prečítať článokMinuli sa kontakty a nemáte kam volať?
Vyhľadať a osloviť nový kontakt sú prvé dva kroky získaniu k nového zákazníka. Čo však…
Prečítať článokLojalita zákazníkov a zmeny „poza chrbát“.
Dnes som bol v banke svedkom rozhovoru klienta a pracovníčky za prepážkou. Podľa všetkého sa…
Prečítať článokKto drží počas predaja kormidlo v rukách?
Ako som nedávno písal v článku o procese predaja, obchodný rozhovor má svoju štruktúru. Preto…
Prečítať článokAko môže obchodník zlepšiť svoju reč tela a pôsobiť tak dôveryhodnejšie?
Väčšinou sa v súvislosti s rečou tela hovorí skôr o zákazníkoch. Ako „dešifrovať“ ich gestá a postoje,…
Prečítať článokDva štýly riadenia predajcov (a ktorý kedy použiť).
Minule som písal o dôležitosti denného plánovania a vyžadovania činností smerujúcich k predaju. Dnes chcem…
Prečítať článokAko priviesť obchodný tím k lepším výsledkom?
Hlavnou úlohou šéfa predaja je zabezpečiť, aby predajcovia dosahovali očakávané výsledky (t.j.stanovený obrat alebo počet…
Prečítať článokKtorá časť procesu predaja je tá najdôležitejšia?
Obchodný prípad sa skladá z viacerých častí. Od vyhľadania nového potenciálneho zákazníka až po uzatvorenie…
Prečítať článokMotivácia a úspech v predaji (a v živote).
Motivácia je často skloňované slovo. Asi najčastejšie v manažmente, kde sa šéfovia snažia „motivovať“ svojich…
Prečítať článokAko predávať v maloobchodnej predajni
Mnohí z nás už na vlastnej koži pocítili, že zákazník to v bežnej maloobchodnej predajni…
Prečítať článok4 naj-chyby pri kontaktovaní nových klientov
V článku „Dva základné kamene úspešného predaja“ som vypichol dve najdôležitejšie aktivity každého obchodníka. Jednou…
Prečítať článokPredať alebo nepredať?
Predstavte si situáciu, že zákazník si u vás vybral nejaký produkt, ale vy viete, že…
Prečítať článokDatabáza klientov ako (ne)úrodná „záhradka“?
Videli ste už niekedy záhradkársku oblasť? Niektoré záhradky sú udržiavané a prinášajú majiteľom peknú úrodu…
Prečítať článokČo robiť, keď ide iba o cenu.
Mnohé otázky od vás – čitateľov mojej stránky, sa točia okolo ceny: „Čo robiť, ak…
Prečítať článokZľava – dať ju alebo nedať?
Všetko prebieha hladko. Až pri oznámení ceny zákazník povie, že má lacnejšiu ponuku od konkurencie. Je…
Prečítať článok5 tipov ako si správne vybrať obchodnícke školenie
V článku „Sedem spôsobov ako začať viac zarábať“ som stručne popísal metódy, ako môžete zvýšiť…
Prečítať článokAko získať na prehratej zakázke?
Tu a tam sa každý z nás zúčastňuje výberových konaní. Ak je zákazník šikovný, dokáže…
Prečítať článokCesta k novému biznisu vedie (aj) cez ľudí
Doporučenia sú často spomínané ako najlepší spôsob získavania nových zákazníkov. Je to tak. Rozdiel medzi…
Prečítať článokPyramída obchodného úspechu
Egyptské a iné pyramídy sú tu už tisíce rokov. Sú symbolom odolnosti a stability. Čomu…
Prečítať článokAko zvýšiť predaj v roku 2011?
Väčšina predajcov a firiem už o tomto čase má stanovené číslo (obrat, zisk apod.), aké…
Prečítať článokViete sa „predať“ za 3 alebo menej sekúnd?
Ak sa vás niekto opýta, čím sa zaoberáte, čo mu poviete? Ako mu niekoľkými slovami…
Prečítať článokAko urobiť dobrú prezentáciu 2.
Druhé pokračovanie k článku z 22.11.2010. V ňom som hovoril o tom, že príliš veľa…
Prečítať článokSedem spôsobov ako začať viac zarábať.
Príjem človeka (a teda aj predajcu) priamo závisí od jeho schopností. Pravdepodobne nikto už nepochybuje…
Prečítať článokMcDonald´s v obchode s rybičkami?
Včera som mal úžasnú skúsenosť v jednom akvaristickom obchode. Cítil som sa ako v McDonald´s.…
Prečítať článokMôže byť každý obchodníkom?
Jeden čitateľ (majiteľ reklamnej agentúry) mi napísal e-mail s príbehom, ako po rokoch aktívneho predaja…
Prečítať článokAko urobiť dobrú prezentáciu 1.
Vedeli ste o tom, že vedieť o veci príliš veľa môže hrať proti vám? Samozrejme,…
Prečítať článokČo je to predaj 2.
Mnohí ste prispeli vašimi komentármi, ešte raz vďaka! Spolu ich bolo 17, čo je zatiaľ…
Prečítať článokČo je to predaj? Predaj je…
Pred pár dňami som dostal od jedného pána zaujímavú otázku: „Čo je podľa vás predaj?“…
Prečítať článokKríza ako odrazový mostík v predaji?
Názorov na ekonomickú krízu a jej dopad na predaj ste už počuli veľa. Tak pridám…
Prečítať článokZískavanie doporučení trochu inak.
Ako podnikateľ alebo obchodník pravdepodobne chcete mať čo najviac zákazníkov. To je v poriadku. Aspoň…
Prečítať článokNajefektívnejší spôsob, ako si dohodnúť obchodné stretnutie.
Od jednej čitateľky som dostal otázku, či nie je lepšie najať niekoho, kto bude pre…
Prečítať článokNepredávajte! Predáte viac…
„Ak chcem predať, musím sa snažiť predávať.“ Na prvý pohľad v tom možno je logika.…
Prečítať článokVšetko je pekné, ale ste drahí!
Námietka na cenu je asi tá najčastejšia námietka, akú obchodníci dostávajú. Napriek tomu, cena je…
Prečítať článokAko byť úspešný na veľtrhu?
Začala jeseň, sezóna veľtrhov a výstav. Či ste vystavovateľ alebo iba návštevník, veľtrhy sú dobrý…
Prečítať článokPríprava na obchodný rozhovor
Ako vo všetkom, aj v predaji je dobrá príprava základ úspechu. Hovorí sa: „Zlyhať v…
Prečítať článokČo je to obchodný rozhovor?
Pred chvíľou som čítal článok, v ktorom porovnávali najväčších svetových hráčov golfu. Viete, čo majú…
Prečítať článokNajčastejšia (skrytá) námietka
Čo je váš tajný nepriateľ v uzatváraní obchodu? Či chceme či nie, kúpa je pre…
Prečítať článokVyužite vašu konkurenciu!
Ak sa niekde dá načerpať nová inšpirácia na zlepšovanie, tak je to u vašej konkurencie!…
Prečítať článokA to najlepšie na začiatok!
Asi nie len ja som zástancom toho, že najdôležitejšia časť celého obchodného prípadu je záver,…
Prečítať článokKeď sa biznis nehýbe…
Neviem, ako vám ide predaj v tomto období. Už je po lete, a že by…
Prečítať článokJe čas na zmenu prístupu?
Myslím, že posledný rok-dva dobre preverili postoj a pripravenosť každého obchodníka. Podmienky v predaji sa…
Prečítať článokPríležitosť hľadajte tam, kde je!
V predošlom článku som písal o zmene v prístupe. Dnes sa na zmenu pozriem z…
Prečítať článokZázračná moc otázok
V každej knihe o predaji nájdete doporučenie: „pýtajte sa, pýtajte sa, pýtajte sa.“ Obchodník by…
Prečítať článokMajú iného dodávateľa? Výborne!
Existuje spôsob, ako sa dostať k zákazníkovi, ktorý nakupuje u konkurencie. Ak si myslíte, že…
Prečítať článokAko zaujať v telefóne?
Urobme malý pokus: pozrite sa z okna a chvíľu sa dívajte. Čo viac upútalo vašu…
Prečítať článokViete dobre koho hľadáte?
Ak ste obchodníkom už niekoľko rokov, rozprávali ste sa už minimálne s niekoľkými stovkami potenciálnych…
Prečítať článokÚspech podľa Hiltona
Dnes som čítal pekný citát od Conrada Hiltona (zakladateľa siete hotelov Hilton): „Zdá sa, že…
Prečítať článokČo z predajcu robí osobnosť?
Neviem ako Vy, ale ja nemám rád, ak je niekto, s kým sa rozprávam, neprirodzený…
Prečítať článokV čom ste lepší ako konkurencia?
Chvíľu sa zamyslite a skúste sa očami Vášho zákazníka pozrieť na to, v čom ste…
Prečítať článokV čom je čaro účinnej prezentácie?
Prezentácia býva často zlomový bod celého predajného procesu. Mala by byť. Ak ste si zákazníka…
Prečítať článokOdlíšte sa od konkurencie trochu INAK!
Titul jednej populárnej knihy o marketingu znie: „Odlíš sa alebo zomri!“ V predaji to platí…
Prečítať článokKríza ako dôvod kúpiť?
Veľmi častý dôvod, prečo zákazníci odmietnu ponuku, býva tento: „Je kríza, nemôžeme si to dovoliť“.…
Prečítať článok5 dôvodov, prečo Vás zákazník odmietne
Zákazníci uvádzajú rôzne dôvody, prečo nechcú kúpiť. Napriek tomu existuje len 5 skutočných dôvodov: 1.nepotrebuje…
Prečítať článokNetlačte na pílu!
Zákazník nemá rád, ak sa na neho tlačí. V dnešnej dobe to platí dvojnásobne. Zákazníci…
Prečítať článokDva základné kamene úspešného predaja.
Predajcovia často nerobia dosť, čo do množstva obchodných jednaní a/alebo kvality budovania vzťahov so zákazníkmi.…
Prečítať článokČo majú spoločné zákazníci a stávkové hry?
Svoje šance na predaj mnohonásobne zvýšite tým, že nebudete predávať! Zákazníka nezaujíma, čo skvelé mu…
Prečítať článokVyhľadávanie
Kategórie článkov
- Komunikácia (5)
- Maloobchodný predaj (8)
- Manažment predaja (37)
- Námietky (25)
- Noví zákazníci (23)
- Obchodný rozhovor (42)
- Plánovanie predaja (29)
- Prezentovanie (19)
- Psychológia predaja (35)
- Rôzne (46)
- Stratégie predaja (17)
- Telefonovanie (21)
- Uzatváranie predaja (15)
- Veľtrhy a výstavy (5)